استاندار بوشهر گفت: با توجه به شرایط کرونایی استان، برگزاری هر گونه مراسم عزاداری سنتی در ماه‌های محرم و صفر ممنوع است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست ستاد مدیریت کرونا در استان که با حضور قاسم‌ جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت برگزار شد، بیان کرد: استان بوشهر در حال عبور از روز‌های سخت کرونایی است و امسال با توجه به نوع ویروس شدت درگیری و سرعت انتشار بیشتر بوده است و به عدد بی سابقه بستری رسیده‌ایم که نشان از درگیری بالای استان دارد.

او با قدردانی از کارکنان نظام سلامت،  ادامه داد: دیروز بالاترین فوتی را در استان تجربه کردیم که لزوم همراهی همه مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیش از پیش مشهود است.

استاندار بوشهر افزود: اگر شیوه‌نامه‌ها را سخت‌تر از گذشته رعایت کنیم، با توجه به سرعت گرفتن واکسیناسیون تا یک‌ماه آینده وضعیت استان تحت کنترل در خواهد آمد.

گراوند عنوان کرد: در این برهه زمانی که همه شهرستان‌های استان به رنگ قرمز در آمده است باید ورودی تمامی شهر‌ها کنترل و از رفت و آمد‌های غیر ضروری جلوگیری شود.

او گفت: برای کنترل وضع موجود باید نظارت بر شیوه‌نامه‌ها بیش از پیش جدی گرفته شود و ۲ تا ۳ هفته وضعیت را کنترل کرد تا پس از گذر از این موج بتوان به شرایط مناسب‌تر رسید.

استاندار بوشهر همچنین تاکید کرد: صنعت نفت و گاز باید به یاری مردم استان بوشهر بیاید و به عنوان پایتخت انرژی کشور باید به وظیفه قانونی خود نسبت به مردم این استان عمل کنند.


بیشتر بخوانید


گراوند با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، گفت: باید از ظرفیت صداوسیما و فضای مجازی برای عزاداری محرم و صفر استفاده شود و در صورت نیاز در مکان‌هایی که فضا آزاد است و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها مراسم برگزار شود.

او بیان کرد: آب وهوای استان بوشهر به گونه‌ای است که اجازه تهویه هوا وجود ندارد، مکان‌های سر بسته نیز باعث انتقال و گردش ویروس می‌شوند و تعداد زیادی از افراد در معرض ابتلا قرار خواهند گرفت.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قائل به حضور کارکنان خود طبق رنگ‌بندی کرونایی نیستند، گفت: در صورت ابتلای کارکنان باید تنها بخشی از آنان را برای پاسخگویی در ادارات نگه دارند، زیرا سلامت مردم و کارکنان دستگاه‌ها از هر چیزی مهم‌تر است.

گراوند با اشاره به اینکه باید نظارت‌ها بر واحدهای صنفی به مدت ۲ هفته تشدید شود، گفت: سالن‌های ورزشی باید به مدت ۲ هفته تعطیل شوند، رستوران‌ها تنها به صورت بیرون بر فعالیت کنند و اتاق اصناف بر مکان‌هایی که باید تعطیل شوند نظارت بیشتری داشته باشند تا از این بحران خارج شویم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.