دبیر کارگروه مراقبت و درمان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی از مرز سه هزار نفر گذشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر انجیدنی دبیر کارگروه مراقبت و درمان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر روزانه ۷۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری می‌شوند و حوزه سلامت این استان شرایط بحرانی را تجربه می‌کند.

او افزود: در شرایط کنونی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بهترین راهکار برای کاهش تعداد بیماران مبتلا به کرونا و پیشگیری از انتقال این ویروس به شمار می‌رود.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: شرکت در هرگونه تجمع و دورهمی حتی بطور محدود می‌تواند زمینه انتقال سویه دلتای ویروس کرونا را فراهم کند ضمن اینکه در حال حاضر بیشتر بیماران به صورت خانوادگی در مراکز درمانی بستری هستند.


بیشتر بخوانید



انجیدنی همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه محرم بیان کرد: عزاداران حسینی در صورت تمایل به شرکت در مراسم این ماه باید ضمن رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از ماسک استفاده کنند و در فضای باز حضور داشته باشند.

او با بیان اینکه سویه دلتای ویروس کرونا سرعت انتقال بسیار زیاد دارد تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر بیماران بستری شده و سرپایی در استان مبتلا به این ویروس جهش یافته هستند و پرهیز از دورهمی‌ها، ماندن در خانه، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک از مهمترین راهکار‌های پیشگیری از ابتلا به این ویروس است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: واکسیناسیون کرونا نیز در این استان در حال انجام است، اما افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند نیز ایمنی صددرصدی در برابر این ویروس ندارند و می‌توانند ضمن ابتلا به این ویروس ناقل آن نیز باشند.

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.