نشت‌یابی و اصلاح ۱۲۸۰ انشعاب آب در همدان

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب همدان از نشت‌یابی و اصلاح ۱۲۸۰ فقره انشعاب در سه ماهه ابتدایی سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمیدرضا نیکداد، معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به اینکه جلوگیری از هدررفت آب، اعمال مدیریت فشار و نصب تجهیزات کاهنده از جمله اقدامات انجام شده به منظور گذر از خشکسالی و کاهش هدر رفت آب است، گفت: بر همین اساس در سه ماهه ابتدایی سال‌جاری اعمال مدیریت فشار شبکه از طریق کنترل‌گر‌های موجود در شبکه در دستور کار قرار گرفت.

اوافزود: همچنین اصلاح و بازسازی ۱۳ کیلومتر شبکه، ۲۰۳ فقره انشعاب و اصلاح و بازسازی ۷۶۸ کیلومتر خطوط انتقال آب در سه ماهه ابتدایی امسال عملیاتی شد.

نیکداد با اذعان به اینکه جداسازی آب شرب از آب غیر شرب در فضای سبز از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است، بیان کرد: در همین زمینه، جداسازی آب شرب از آب غیرشرب در پنج نقطه از فضای سبز شهری در شهرستان نهاوند از جمله اقدامات انجام شده است.

او با بیان اینکه در راستای کمک به نگه داشت منابع آبی موجود، نشت‌یابی شبکه، انشعابات و مخازن در راستای کشف نشتی‌های نامرئی و رفع آن‌ها همواره در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: برهمین اساس ۲۱ کیلومتر نشت‌یابی شبکه، ۱۲۸۰ فقره نشت‌یابی انشعابات و نشت‌یابی ۲۴ مخزن در سه ماهه ابتدایی سال‌جاری عملیاتی شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچنین از شناسایی ۷۸۲ فقره انشعاب غیر مجاز در مدت مذکور خبر داد و گفت: شناسایی و تبدیل انشعابات غیر مجاز به مجاز از دیگر اقدامات انجام شده به منظور حفظ منابع آبی موجود بوده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.