دبیرکل سازمان ملل متحد خواهان تلاش تمامی طرفها برای حذف استفاده از سلاح های هسته ای شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت من از همه طرف‌های پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای می‌خواهم تا گام‌هایی را در جهت حذف استفاده از سلاح هسته ای بردارند. 

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد: من از صحبت‌های مقامات آمریکایی و روسی مبنی بر اینکه جنگ هسته‌ای، پیروزی در پیش ندارد و از تعهد آن‌ها که اعلام می کنند حاضر به گفتگو درباره کنترل تسلیحات هسته ای  هستند، استقبال می‌کنم. 

او در ادامه افزود: در هفتاد و ششمین سالگرد بمباران اتمی آمریکا در ناکازاکی از گفتگوها بین واشنگتن و مسکو در زمینه کنترل تسلیحات هسته‌ای استقبال می‌کنم.

به گفته دبیرکل سازمان ملل، حتی ۷۶ سال پس از بمباران ناکازاکی، ما همچنان تاثیرات بمباران های شیمیایی را بر مردم آن منطقه می بینیم. چشم انداز استفاده از سلاح هسته‌ای به همان اندازه یا بیشتر خطرناک است. 

چندی پیش، دبیرکل سازمان ملل در پیامی توییتری با ابراز نگرانی از نبودِ پیشرفت جهانی به منظور حرکت به سمت جهانی عاری از سلاح هسته‌ای، از کشور‌هایی که مجهز به تسلیحات هسته ای هستند خواست تا آن را کنار بگذارند.

این مقام ارشد بین‌المللی در ابتدای این پیام اعلام کرده بود: «از نبود پیشرفت در مسیر جهانِ عاری از سلاح اتمی بسیار نگرانم. بنابراین از تمام کشور‌های دارای سلاح اتمی می‌خواهم تا به شکل انفرادی و جمعی و با همکاری یکدیگر اقداماتی را برای از میان برداشتن و کاستن از خطرات ناشی از این نوع سلاح انجام دهند.»

گوترش گفت: تنها اقدامی که می‌تواند تضمینی برای عدم استفاده از اینگونه سلاح‌ها باشد، از میان بردن کامل آنهاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار