با پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان گلستان انجام شد؛

پیشرفت ۴۰ درصدی ساخت خانه برای خانواده دارای ۴ معلول +فیلم

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان پس از گذشت ۲ ماه ، روند ساخت مسکن برای خانواده دارای ۴ معلول روستای پیرواش آق قلا را پیگیری کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، در روستای پیرواش که در ۱۵ کیلومتری آق قلا قرار دارد خانواده‌ای با ۴ معلول زندگی می‌کند، ۳ فرزند معلول و مادری که در عمل تومور مغزی دچار معلولیت شده است.

آقای رسولی پدر این خانواده می‌گوید: با وجود اینکه پله‌های خانه زیاد است و جابجا کردن بچه‌ها را خیلی سخت میکند، اما مجبورم که همینجا باشم، چون اجاره خانه‌های دیگر بالا است و از عهده اش بر نمی‌آیم.

با پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان گلستان، بنیاد مسکن استان و مسئولان اجرایی و نمایندگان به محل سکونت این خانواده رفتند و کلنگ یک واحد مسکونی ۷۰ متری برای این خانواده به زمین زده شد.

حال پس از گذشت حدود ۲ ماه مجدد پیگیر روند ساخت این واحد شدیم.

سید محمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: پس از اطلاع رسانی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان و رسانه‌های محلی، ارزیابی‌های لازم صورت گرفت و پس از صدور پروانه، عملیات ساخت خانه برای این خانواده دارای ۴ معلول روستای پیرواش آغاز شد.

او گفت: طی حدود ۲ ماه، ساخت این واحد پیشرفت فیزیکی حداقل ۴۰ درصدی داشته است و قصد داریم تا کمتر از ۲ ماه آینده این واحد را قابل سکونت کنیم و تحویل دهیم.

حسینی افزود: با توجه به محرومیتی که روستا داشت، قول اجرای طرح هادی را نیز به مردم داده بودیم که اعتبار آن در بودجه امسال پیش بینی شده است.


خبرنگارانی که مسکن ندارند، صاحب خانه می‌شوند

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: به مناسبت روز خبرنگار، طرحی برای خانه دار شدن خبرنگارانی که مسکن ندارند درنظر گرفته شده است.

او ادامه داد: برای خبرنگارانی که مسکن ندارند، ۲۰۰ روستا در ۱۱۴ شهرستان را هدف گزاری کردیم که اگر خبرنگاران تمایل دارند یا متعلق به همان روستا هستند، می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن استان و با هماهنگی خانه مطبوعات گلستان ثبت نام کنند.

انتهای پیام/ ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.