دولت بایدن اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ را فعلا تحویل کنگره نمی‌دهد

علی رغم درخواست وزارت دادگستری آمریکا، دولت بایدن قصد دارد فعلا اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ را به کنگره تحویل ندهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، دموکرات‌ها هفته گذشته اعلام کرده بودند اظهارنامه‌های مالیاتی دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا باید در اسرع وقت به وزارت خزانه داری این کشور تحویل داده شود، اما برخی مقامات جمهوری خواه در وزارت دادگستری اعلام کردند ترامپ حق دارد به این خواسته اعتراض کند و فعلاً اجازه انتشار اسناد مالیاتی خود را ندهد.

وکیل ترامپ هم در مخالفت با انتشار اسناد مالی و مالیاتی رییس جمهور پیشین آمریکا گفت معتقد است این اقدامات به دلایل سیاسی از سوی نمایندگان دموکرات کنگره پیگیری می‌شود.

ترامپ هم در بیانیه‌ای از دادگاه فدرال آمریکا خواسته اظهارنامه‌های مالیاتی او را به وزارت خزانه داری این کشور تحویل ندهد و به رییس کمیته مالیاتی این وزارتخانه دستور دهد تا به طور دائم بررسی تمامی پرونده‌های مالی و مالیاتی و شرکت‌های تجاری زیرنظر او را متوقف کند.

روز گذشته نیز در جلسه دادگاه فدرال آمریکا، نمایندگان دولت بایدن از دادگاه چند ماه فرصت خواستند تا به بررسی دقیقتر اظهارات و استدلال‌های ترامپ بپردازند.

دونالد ترامپ متهم است در دوران چهار ساله ریاست جمهوری خود با سوء استفاده از قدرت و روابط سیاسی از دادن مالیات‌های سنگین سرباز زده است. مقامات قضایی آمریکا می‌گویند اگر تخلفات ترامپ در این زمینه ثابت شود، این پرونده می‌تواند بزرگترین فرار مالیاتی در تاریخ این کشور باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار