نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

کادرسازی برای نظام مهمترین اقدام مقابله‌ای با شبیخون فرهنگی دشمن است

آیت‌الله مصطفی محامی گفت: در دوره‌ای که دشمن شبیخون فرهنگی زده یکی از مهمترین اقدامات مقابله‌ای در این زمینه کار در حوزه‌های علمیه و کادرسازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در پیام تصویری مجازی که به مناسبت نخستین سالگرد رحلت مدیر فقید حوزه علمیه مکتب نرجس (س) منتشر شد با قرائت آیه ۹۶ سوره مبارکه مریم گفت: خداوند متعال در این آیه فرموده است" إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا" به درستی آن‌هایی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند خداوند متعال برای آن‌ها مودت و محبتی در دل‌های مردم قرار می‌دهد.

وی این آیه شریفه را دارای نکات متعددی دانست و افزود: در انسانیت فرقی بین زن و مرد نیست و هر ۲ می‌توانند از اولیا الهی باشند چنانچه که نمونه‌هایی از آن در تاریخ اسلام وجود دارد و خداوند از همسر فرعون و حضرت مریم (س) به عنوان الگو یاد می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: همراهی بین ایمان و کار نیک دومین نکته مهم این آیه شریفه است و در غالب آیات الهی ایمان و عمل صالح در کنار هم قرار گرفته‌اند.

وی نکته بعد را دامنه گسترده عمل صالح دانست و ادامه داد: خداوند متعال فرموده که هر کس ایمان داشته و کار‌های صالح و شایسته انجام دهد از وعده حق الهی بهره‌مند و مزد خود را نه تنها در قیامت بلکه در همین دنیا خواهد دید.

آیت الله محامی تصریح کرد: مدیر فقید حوزه علمیه مکتب نرجس در عرصه‌های مختلف فعال و الگویی برای بانوان بودند و بانوان باید از این الگو‌ها درس گرفته و در کنار نقش محوری خود یعنی مدیریت کانون خانواده در سایر عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی که متناسب با شان بانوان است حضور پیدا کرده و جامعه اسلامی را از حضور موثر و نقش تاثیرگذار خود بهره‌مند کنند.

وی اظهارداشت: ما در این دوران و در گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند چنین بانوان شایسته‌ای هستیم که با باور قلبی همه هستی خود را برای نشر فرهنگ اسلام و مکتب اهل بیت (ع) خرج کرده، همه سختی‌ها را تحمل و در طول عمر خود بر این راه ثابت قدم و استوار بمانند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار