مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز:

واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور متصل شد

محمدی گفت: واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ نیروگاه رامین که به دلیل نشتی بویلر از مدار تولید خارج شده بود، مجددا به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خلیل محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ نیروگاه رامین که به دلیل نشتی بویلر از مدار تولید خارج شده بود، پس از اقدام متخصصان این نیروگاه مجددا به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

او افزود: بویلر‌های نیروگاه رامین از نوع فوق بحرانی و دارای ساختاری متفاوت با سایر نیروگاه‌های کشور هستند و عملیات نگهداری، تعمیرات و بهره‌برداری از آن‌ها همواره دارای چالش است.

محمدی بیان داشت: عمر بالای بویلر‌ها و تجهیزات نیروگاه رامین، کاهش سطح کیفی و کمی آب رودخانه کارون در سال‌های اخیر و افزایش سختی آب که منجر به رسوب‌گذاری بیش از حد در لوله‌های بویلر و سایر تجهیزات نیروگاه می‌شود، از دلایل اصلی ایجاد این نشتی‌ها و خروج‌های اضطراری واحد نیروگاهی است.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز با اشاره به فشار ۲۴۵ بار و دمای ۵۴۵ درجه سانتیگراد بخار خروجی از این بویلر تصریح کرد: بویلر واحد شماره ۶ نیروگاه دچار نشتی شدید در ناحیه MRP واتروال کوره بویلر شد و با تلاش شبانه‌روزی کارکنان در هوای ۵۰ درجه‌ای و رطوبت ۹۰ درصدی، توانستیم این نشتی‌ها را رفع و اقدام به راه‌اندازی مجدد واحد با همکاری سایر بخش‌ها کنیم.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.