مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ نیروگاه رامین پس از تعمیرات اساسی دوباره به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

خلیل محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ این نیروگاه به منظور تعمیرات اساسی، رفع محدودیت‌های تولیدی و با هدف بالا بردن سطح آمادگی تولید برق خارج از مدار تولید قرار داشت و پس از انجام این پروژه سنگین با تلاش متخصصان بومی توانستیم این واحد را راه اندازی و به شبکه سراسری برق کشور متصل کنیم.

او با بیان اینکه با اتمام تعمیرات اساسی و راه اندازی مجدد این واحد نیروگاهی هم اکنون در جهت تولید انرژی حیاتی برق و تامین آسایش مردم گام برمی داریم، افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش سطح تولید نیروگاه‌های برقابی، هم اکنون حدود ۹۵ درصد برق کشور از طریق نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود که با توجه به تابستان طاقت فرسای خوزستان و مصرف بالای انرژی برق به دلیل نیاز مبرم مردم به استفاده از تجهیزات برودتی و همچنین استقرار صنایع بزرگ در استان، عملکرد نیروگاه رامین بیش از هر زمان دیگری بر روند تامین آسایش مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور تاثیر دارد.

محمدی ضمن تقدیر از تلاش و همت همه کارکنان این نیروگاه در اجرای تعمیرات اساسی این واحد ۳۱۵ مگاواتی و نگهداری و بهره برداری از سایر واحد‌های نیروگاهی اظهار داشت: فعالیت‌های متعدد تعمیراتی در بخش‌های مختلف از جمله؛ توربین ژنراتور بویلر و تجهیزات جانبی در این پروژه اجرا می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به چالش‌های اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه و مشکلات متعدد در تامین قطعات از بازار‌های داخلی و خارجی، اظهار داشت: کارگاه‌های جانبی مستقر در نیروگاه در ساخت، تعمیر و بازسازی قطعات و تجهیزات نیروگاهی نقش مهمی در اجرای پروژه‌های تعمیراتی نیروگاه رامین اهواز دارند.

مدیرعامل نیروگاه رامین تصریح کرد: روند افزایش بی سابقه دمای هوا و افزایش میزان تقاضای انرژی برق، صنعت برق کشور را دچار چالش‌های متعددی کرده و ما نیز با تکیه بر تعهد و تلاش همکاران سختکوش خود و تدابیر مدیران این صنعت نهایت تلاش خود را جهت تامین این انرژی حیاتی بکار خواهیم گرفت و امیدواریم مردم نیز با مصرف اصولی و منطقی انرژی برق، ما را در تامین پایدار این انرژی حیاتی یاری دهند.

فربد قیصری سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز گفت: تعمیرات اساسی توربین و ژنراتور، اصلاح و تنظیم دیافرگم ها، تعویض و تنظیم سیل‌های لابیرنتی سیلندر‌های hp ،ip، lp اصلاح الایمنت روتورها، اصلاح فیس کوپلینگ‌ها و رفع عیوب ndt شامل؛ ترک‌های پوسته سیلندرها، رفع عیوب عمده سیستم کنترل توربین و رفع محدودیت‌ها و تعویض ۳۰۰ شاخه از لوله‌های معیوب بویلر از مهمترین اقدامات تعمیراتی این پروژه به شمار می‌روند.

او تعمیرات اساسی تجهیزات جانبی و رفع مشکلات فنی ایرهیتر، کندانسور، پمپها، ژنراتور و تجهیزات الکتریک، ابزار دقیق، شیمی، برج‌های خنک کن، تاسیات ساحلی و سایر تجهیزات جانبی را از دیگر اقدامات تعمیراتی در این واحد عنوان کرد.

براساس این گزارش؛ خوزستان پس از استان تهران در رتبه دوم مصرف برق قرار دارد و نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و با مجموع یک هزار و ۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تولید برق مورد نیاز استان و پایداری شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.