وزارت خارجه بلاروس در پاسخ به تحریم‌های اخیر غرب علیه این کشور اعلام کرد که این تحریم‌ها بی‌پاسخ نخواهند ماند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امورخارجه بلاروس با انتشار بیانیه‌ای تحریم‌های اخیر آمریکا، کانادا و انگلیس علیه این کشور را محکوم و اعلام کرد که آن‌ها را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

در بخشی از این بیانیه با بیان آنکه بلاروس قاطعانه به اقداماتی که علیه مینسک از سوی این کشور در تاریخ ۹ اوت (۱۸ مرداد) اعمال شد، پاسخ می‌دهد، آمده است: «اقدامات یک‌جانبه از سوی آمریکا، کانادا و انگلیس علیه بلاروس مغایر منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی است.»

روز گذشته در اقدامی خصمانه، آمریکا، کانادا و انگلیس بطور همرمان از اعمال تحریم‌هایی علیه بلاروس خبر دادند. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا فرمانی اجرایی را امضا کرد که به موجب آن، اقداماتی جدید با هدف آنچه مجازات کردن «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس خوانده شده، به اجرا در می‌آید.

این در حالی است که آمریکا در حال افزایش فشار‌ها علیه دولت لوکاشنکو در هماهنگی با انگلیس و کاناداست. «مارک گارنو» وزیر امور خارجه کانادا نیز مدعی شد این تحریم‌های جدید تحت قانون «اقدامات ویژه اقتصادی» و در پاسخ به نقض سیستماتیک حقوق بشر در بلاروس صورت می‌گیرد.

بنابر اعلام وی، این اقدامات جدید، محدودیت‌هایی بر بخش‌های کلیدی اقتصاد بلاروس اعمال کرده و دسترسی دولت بلاروس را بر امور مالی بین المللی به حداقل می‌رساند.

از سوی دیگر، پایگاه دولتی انگلیس (GOV.UK) که اخبار رسمی دولت انگلیس را پخش می‌کند، گزارش داد این کشور بسته تحریم‌های اقتصادی جدیدی را در سالگرد آنچه «تقلب در انتخابات» نامیده، بر بلاروس اعمال کرد.

به دنبال پیروزی سال گذشته الکساندر لوکاشنکو در انتخابات، مقامات غربی او را به تقلب در انتخابات متهم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
کم کم وضع دنیا طوری می شود که همه تحریم هستند، مگر آن که خلافش ثابت شود. این دولت های لیبرال دارند به انزوای تاریخی می روند.
آخرین اخبار