رئیس جمهور بلاروس گفت مردم ما توانستند با شرکت در انتخابات، حافظ منافع کشور خود باشند و از آن حمایت کنند و از آزمون وحدت ملی سربلند بیرون آیند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد کشور و مردم ما یک آزمون جدی برای وحدت ملی را پشت سر گذاشتند.

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی بلاروس، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، در یک کنفرانس مطبوعاتی در مینسک، پایتخت بلاروس گفت: بلاروس یک آزمون و آزمایش جدی برای وحدت ملی را پشت سر گذاشت. ما همه چیز را مهیا کردیم تا این دوره را در جدیدترین مرحله تاریخ خود با سربلندی پشت سر  بگذاریم.

لوکاشنکو تأکید کرد: سال ۲۰۲۱ سال وحدت مردم اعلام شد، چرا که مردم بلاروس‌ توانستند با شرکت در انتخابات، حافظ منافع کشور خود باشند و از آن حمایت کنند. آنها نشان دادند که به دنبال تحکیم جامعه و تمایل به تأمین صلح در سرزمین مادریشان هستند.

روز گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا فرمانی اجرایی را امضا کرد که به موجب آن، اقداماتی جدید با هدف آنچه مجازات کردن «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس خوانده شده، به اجرا در می‌آید. به نوشته رویترز، در حالی که آمریکا در حال افزایش فشار‌ها علیه دولت لوکاشنکو  است، انگلیس و کانادا نیز باواشنگتن در این زمینه هماهنگ و همراه هستند.

 آمریکا در سالگرد انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که مقامات غربی تلاش دارند تا لوکاشنکو، رئیس جمهور این کشور را به تقلب در آن متهم کنند، بزرگترین دور تحریم‌های خود را علیه اشخاص و نهاد‌هایی در بلاروس اعمال کرد. کانادا و انگلیس نیز هر یک تحریم‌های اقتصادی، تجاری و مالی جدیدی علیه بلاروس اعمال کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار