رئیس حوزه هنری استان همدان گفت: رویکرد جدید ما راه‌اندازی مراکز رشد فرهنگ و ادبیات است تا هنرمندان در کنار آموزش هنر و ادبیات دست به آفرینش بزنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سید محمدباقر حسینی‌سیر رئیس حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه رسالت خبرنگاری آگاهی‌بخشی به جامعه است و باید در این حوزه اثرگذار باشد، اظهار داشت: حوزه هنری استان همدان فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرده است.

اوبا اشاره به فعالیت‌های شاخص حوزه هنری استان همدان افزود: برگزاری کارگاه‌ها و اردو‌های عمومی و تخصصی از جمله این اقدامات بوده که بیش از ۴ هزار و ۶۴ مورد کارگاه‌های هفتگی، ماهنه و فصلی در رشته‌های داستان‌نویسی، شعر، عکاسی، نقاشی، خوشنویسی، نمایش و موسیقی برگزار شده است.

رئیس حوزه هنری استان همدان با اشاره به تولید بیش از ۶۳۰ اثر ادبی و هنری عنوان کرد: این آثار شامل کتاب، آلبوم، اثر تجسمی و فصل‌نامه‌های تخصصی است.

او از برگزاری ۳۱۴ دوره نمایشگاه خبر داد و افزود: برگزاری بیش از ۶۴۸ نشست و برنامه نیز از دیگر فعالیت‌های شاخص این حوزه است.

حسینی‌سیر با اشاره به آموزش بیش از ۱۷۳ هزار نفرساعت گفت: دانشنامه استان همدان از جمله آثار شاخص این حوزه است که در ۳۰۰ جلد پیش‌بینی شده و تا پایان سال ۱۳۹۹ نیز ۱۴۲ اثر در مراحل مختلف منتشر شده است.

او افزود: این ۱۴۲ اثر شامل ۱۲۸ کتاب و ۱۴ اثر هنری است که در مراحل مختلف هستند و ۳۵ اثر آن تا پایان سال گذشته به چاپ رسیده که ۲۷ مورد کتاب، پنج آلبوم موسیقی و سه فیلم مستند است.

رئیس حوزه هنری استان همدان عنوان کرد: آثار منتشره برای بهار و تابستان امسال نیز ۳۰ اثر شامل ۲۹ کتاب و یک فیلم مستند و برای پاییز و زمستان ۱۴۰۰ نیز ۳۰ کتاب است که در صورت تخصیص بودجه مورد نیاز منتشر می‌شود.

او از پیش‌بینی انتشار ۴۶ اثر برای سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این آثار نیز شامل ۴۱ کتاب و پنج فیلم مستند است و در صورت تخصص بودجه انجام می‌شود.

حسینی‌سیر تصریح کرد: در بخش آفرینش‌های ادبی نیز ۱۲ جلد کتاب چاپ شده و ۶ جلد زیر چاپ بوده و مجموعه پنج جلدی داستان کودک با محوریت همدان آماده انتشار است.

این مسئول با اشاره به طرح بزرگ تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس گفت: در این زمینه ۱۱۰ جلد کتاب پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.