رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان :

تنها دامپروری دومنظوره کشور با دام اسپانیایی در سمنان فعال می‌شود

میرعماد گفت: ۲ هزار راس گوسفند از کشور اسپانیا برای فعالیت تنها واحد دامپروری دومنظوره کشور در استان وارد شد و این واحد هفته دولت بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سیدحسن میرعماد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در نشست بررسی و رسیدگی به مسائل و موارد پیرامون واحد‌های دامپروری استان سمنان گفت: این واحد دامپروری که امروز مسائل آن مورد بررسی گرفت، یکی از واحد‌هایی است که دام با نژاد اسد در استان و کشور راه اندازی می‌شود.

او بیان کرد: راه اندازی این واحد، به عنوان تنها دام پربازده سازگار با هوای گرم و دومنظوره شیری و گوشتی در کشور، تحول بزرگی برای صنعت دامپروری استان سمنان و کشور است.

میرعماد ادامه داد: در حال حاضر پروانه بهره برداری ۲ هزار راسی برای این واحد صادر شد که آمادگی لازم برای تبدیل به ۴ هزار راس را دارد.

او گفت: با وجود تمام محدودیت‌های موجود، این ۲ هزار راس واحد از اسپانیا وارد شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان افزود: ساخت و ساز این واحد با سرعت بسیار زیاد اجرایی شد و بعد از گذشت ۵ ماه از کلنگ‌زنی، امروز تکمیل شده است و در هفته دولت در شهریور به بهره برداری خواهد رسید.

او گفت: آب آشامیدنی یکی از مشکلات این دامداری است که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: برای راه اندازی واحد راکدی که در مجاورت این طرح قرار داشت و در تملک بانک قرار دارد، نیاز است مساعدتی صورت گیرد تا با واگذاری، واحد توسعه یابد و فعال شود.

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.