معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان یزد درباره قیمت نهایی ساختمان‌های طرح اقدام ملی مسکن پاسخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، خواجه رضایی معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان یزد گفت: قیمت‌های مسکن در طرح اقدام ملی مسکن قیمت تمام شده و شامل ساخت طرح و هزینه آماده سازی و زیرساخت و پروانه است. 

او افزود: در حال حاضر ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای این طرح در نظر گرفته شده است و مابقی هزینه‌ها باید از سوی متقاضیان تامین شود اما افزایش نرخ مصالح و دستمز‌دها سبب تغییر قیمت تمام شده ساختمان شده است.

مردم می‌گویند: علی رغم ادعای برخی مسئولان بر واگذاری تعدادی از واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن، این طرح بستری برای خانه دار شدن دهک‌های آسیب پذیر جامعه نبوده و این موضوع مشکل جدیدی را برای بخش‌های مختلف ایجاد کرده است.

قیمت مسکن در کشور و استان یزد در چند سال اخیر رشد زیادی داشته است به طوری که همه اقشار جامعه توان خرید مسکن را ندارند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان از بررسی این مساله از سوی نماینده مهریز در سطح ملی خبر داد و گفت: مباحث مرتبط با تسهیلات و سود بانکی و عوارض و صدور پروانه در سطح ملی قرار دارد، اما برخی خدمات نظیر خدمات مهندسی و پروانه ساختمانی با ۵۰ درصد تخفیف در استان صورت می‌گیرد.

خواجه رضایی درباره نارضایتی شهروندان از کیفیت ساختمان‌ها، گفت: دفتر فنی استانداری نظر نهایی خود را پس از بررسی اعلام خواهد کرد و ما در تلاشیم مسکن را با هزینه و کیفیت مناسب در اسرع وقت در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی دو ماه پیش در سفر خود به یزد، یزد را یکی از استان‌های پیشرو در کشور در زمینه طرح اقدام ملی مسکن معرفی کرد، اما متقاضیان واحدها از قیمت‌های مسکن در طرح اقدام ملی مسکن تا ساخت طرح و هزینه آماده سازی و زیرساخت و پروانه و کیفیت کار گلایه دارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.