رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: افرادی که دارای علائم اولیه کرونا هستند از مراجعه به بیمارستان‌ها پرهیز کنند و به سرعت با شماره ۱۹۱ تماس بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رزیتا خداشاهی فوق تخصص عفونی و رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: به منظور ساماندهی میزان مراجعین و پیشگیری از ازدحام بیماران در بیمارستان‌ها و ارائه خدمات بهتر به بیماران بستری و نیازمند به خدمات درمانی، لازم است افرادی که دارای علائم اولیه کرونا هستند از مراجعه به بیمارستان‌ها پرهیز و سریعا با شماره ۱۹۱ تماس بگیرند و یا پس از مشورت با پزشکان و کارشناسان بهداشتی به مراکز سطح یک و دو مراجعه نمایند.

او از شیوع گسترده و بی سابقه سویه دلتا کرونا در سطح مشهد ابراز نگرانی کرد و افزود: هنوز با این سیل وسیع بیماری در دامنه موج پنجم شیوع کرونا هستیم و به طور قطع تا رسیدن به قله موج پنجم و با وجود رعایت‌ها نکردن‌ها شاهد سیر وسیع‌تر بیماری، افزایش میزان مبتلایان بدحال و افزایش مرگ و میر‌ها نیز خواهیم بود.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ادامه داد: نظام سلامت در خراسان رضوی دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای برای خدمات رسانی به بیماران است و با وجود ظرفیت‌های متنوع، این همه‌گیری بی سابقه باعث تکمیل تخت‌های بیمارستانی گردیده است و تمامی نگرانی ما برای ارائه خدمات بهتر به بیماران بستری و آن دسته از بیماران بدحال و متصل به دستگاه‌های مراقبت ویژه است تا شاهد مرگ و میر این عزیزان نباشیم.

خداشاهی بیان کرد: در حال حاضر بیماران بدحال زیادی در سطح بیمارستان‌های مشهد بستری هستند که جمعی از آنان تحت مراقبت‌های ویژه و عده زیادی از بیماران نیازمند ورود به بخش‌های ویژه هستند؛ همچنان مدافعان سلامت نیز به‌صورت شبانه روزی برای بهبودی این بیماران تلاش می‌کنند.

او از ابتلای قشر زیادی از جوانان به بیماری کرونا خبرداد و تصریح کرد: غالب بیماران و حتی جوانانی که مراجعه می‌کنند به دلیل تاخیر در مراجعه به مراکز درمانی بدحال هستند، به‌طوریکه در زمان مراجعه حدودا ۱۰ روز تا دو هفته از ابتلای آنان به کرونا گذشته است.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد تاکید کرد: هر گونه علائم سرماخوردگی در این فصل  را کرونا تلقی می‌کنیم، افراد با علائم سرماخوردگی هرچه سریع‌تر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و پس از مشورت با پزشک، خودشان را قرنطینه و از ارتباط با اعضای خانواده و دیگران خودداری کنند، چون با داشتن هر گونه علائم ساده افراد می‌توانند ناقلی قوی در سطح اجتماع باشند.

خداشاهی با اشاره به نیاز‌های دارویی بیماران در چند روز اخیر اظهار کرد: دارو برای بیماران به اندازه کافی وجود دارد، ولی آنقدر تقاضای دارویی و مراجعه به داروخانه‌ها بالاست که از ظرفیت‌های موجود دارویی کاسته می‌شود و مسئولین تلاش می‌کنند تا میزان نیازمندی‌های دارویی بیماران را به حد مطلوب ارتقا دهند.

او افزود: به همه مردم استان توصیه می‌کنم با وجود شرایط نامطلوب شیوع کرونا که با کمبود تخت و برخی امکانات مواجه شده‌ایم؛ در حال حاضر روند رو به رشد واکسیناسیون می‌تواند نقطه قوتی در مسیر کاهش موارد مبتلا و مرگ و میر بیماران باشد، ولی آن چه که از همه مهم‌تر است رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و صیانت همه مردم عزیز از سلامت خود و هم‌نوعان خود است.

انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.