مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در سنندج ۴۷۷ بازدید از اصناف مختلف در این شهرستان انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: تشدید روند اقدامات نظارتی بر فعالیت اصناف مختلف بویژه مراکز عرضه مواد غذائی، انبار‌ها و مراکز پخش عمده به صورت خاص همچنان در دستور کار بازرسین مرکز بهداشت سنندج قرار دارد.

فلاحی گفت: در سه روز گذشته ۱۴ گشت مشترک ستادی از ۶۳ واحد صنفی و در سطح بازدید‌های صورت گرفته توسط کارشناسان مراکز محیطی ۴۷۷ صنف مختلف، اماکن ورزشی و مجتمع پزشکی مورد بازرسی و بازدید قرار گرفته است.

او به بازدید از مراکز تهیه و عرضه مواد غذائی آماده، مراکز تهیه آبمیوه، بستنی و رستوران‌ها اشاره داشت و گفت: با توجه به وضعیت رنگ بندی شهر سنندج وحساسیت ویژه بر فعالیت مراکز یاد شده، از ۲۰۸ مکان مرتبط با مراکز مذکور و مشابه در این مدت مورد بازرسی صورت گرفته و ۱۲ مورد از مواد غذائی در این محل‌ها جهت تایید سلامت موادتهیه شده مورد نمونه برداری قرار گرفته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  ضمن اشاره به کشف وضبط ۳۱۷ کیلو گرم مواد غذائی غیر قابل مصرف توسط بازرسین این مرکز در مدت یاد شده افزود: در این بازدید‌ها ۳۲ مورد اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی به متصدیان مراکز خاطی صادر شده که الزاما نسبت به رفع نواقص موجود در زمان تعیین شده اقدام نمایند.

فلاحی در زمینه کنترل کیفیت وسلامت نان شهر سنندج اذعان کرد: در این مدت سه مورد نان خبازی‌ها از نظر تعیین میزان نمک موجود در نان و عدم استفاده از جوش شیرین مورد نمونه برداری قرارگرفته است.

او  در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات نظارتی بر بهبود کیفیت آب شرب شهری گریزی زد و گفت: در مدت یاد شده ۲۲۰ مورد تست کلر سنجی و ۳۹ مورد نمونه برداری کنترل سلامت آب در نقاط مختلف شهری و روستا‌های تابعه در راستای نظارت بر بهبود کیفیت آب شهر سنندج توسط بازرسین این مرکز به انجام رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: ۲۹ مورد اخطاریه‌های صادر شده گذشته و سه مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ توسط همکاران بهداشت محیط در این مدت جهت حصول نتیجه مطلوب مورد پیگیری قرار گرفته است.

فلاحی در زمینه حساسیت‌های ویژه بر انبار‌ها و مراکز عمده عرضه مواد غذائی خام و بسته بندی شده و همچنین صنوفی که اقدام به تهیه و طبخ مواد غذائی به صورت بیرن بر، رستوران و یا مراکزمشابه هستند گفت: اکنون با توجه به وضعیت قرمز سنندج از لحاظ کرونا و به موازات این مهم فعالیت‌های نظارتی در تمام زمینه‌های مرتبط با این مرکز و نظارت بر فعالیت گروه‌های مختلف شغلی با شدت و حساسیت ویژه انجام می‌شود.

او اضافه کرد: در سه روز گذشته تعداد زیادی از مراکز عمده عرضه مواد غذائی و همچنین گروه غذاخوری‌ها و رستوران‌ها که غالباً به صورت ارایه غذا به صورت بیرون بر فعالیت دارند مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت لزوم موارد قانونی و لازم به متصدیان مربوطه ابلاغ شده و با مشاهده هر گونه قصور، کوتاهی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برابر قانون اقدام خواهد شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان افزود: تعداد ۳۵۳ نفر از همشهریان سنندجی در سه روز گذشته از نظر ابتلا به بیماری کرونا در مراکز یاد شده مورد نمونه بردای و تست قرار گرفته اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.