نیروی هوایی آمریکا از انجام آزمایش یک موشک قاره‌پیما خبر داد و مدعی آمادگی هسته‌ای این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نیروی هوایی آمریکا موشک قاره‌پیمای خود که دارای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای است، به نام مینتمن ۳ (Minuteman III) را امروز (چهارشنبه) آزمایش و نتایج آن را بررسی کرد.

این نهاد آمریکایی در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد: «این آزمایش شامل تجهیزاتی همراه با مواد منفجره هسته‌ای بود که به سمت جزایر مارشال در اقیانوس آرام هدف گرفته شد و بر آب فرود آمد.»

همچنین در این بیانیه اعلام شد که این آزمایش اواخر چهارشنبه شب به وقت محلی از «پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ» در کالیفرنیای آمریکا، انجام شد.

نیروی هوایی آمریکا مدعی است این آزمایش بیانگر آمادگی نیرو‌های هسته‌ای این کشور است و اثر بازدارندگی هسته‌ای آن را نشان می‌دهد.

این ادعا در حالی از سوی آمریکا مطرح شد که هفته گذشته منابع خبری اعلام کردند نیروی هوایی آمریکا برای دومین بار در آزمایش پرتاب نمونه اولیه موشک مافوق صوت «AGM-۱۸۳ A» شکست خورده است.

در ماه مارس، روزنامه دیلی اکسپرس مدعی شده بود اگر موشک «AGM-۱۸۳ A» از بمب افکن استراتژیک بی-۵۲ (B-۵۲ H Stratofortress) نیروی هوایی آمریکا پرتاب شود، می‌تواند در کمتر از ۲۰ دقیقه به مسکو حمله کرده و در نیم ساعت به پکن برسد. پیش‌تر نیز نیروی هوایی آمریکا با تایید شکست در این پروژه اعلام کرد که قرار بوده در این مأموریت یک تقویت کننده موشک آزمایش شود.

همچنین پس از آن در همان هفته نیز یک فروند پهپاد «آرکیو-۴ گلوبال هاوک» نیروی هوایی آمریکا حین بازگشت به پایگاه هوایی «گراند فورکس» نزدیک منطقه «گیلی» در داکوتای شمالی سقوط کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار