کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان فراخوان ادبی آیینی سرو سرخ را منتشر کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اعلام کرد: فراخوان ادبی آیینی با عنوان "سرو سرخ" همزمان با دهه نخست ماه محرم و به منظور بسط و گسترش فرهنگ عاشورایی و آشنا‌سازی هرچه بیشتر مخاطبان با سیره عملی معصومین منتشر شده است.

ارزش‌های حماسه انسان‌ساز کربلا، مقام حضرت سید‌الشهدا (ع)، نماز ظهر عاشورا و فضائل اخلاقی ائمه معصومین (ع) از محور‌های موضوعی این فراخوان به شمار می‌رود.

بر اساس این فراخوان شعر، داستان و متن ادبی، عرصه هنر‌نمایی گروه‌های سنی ۷+ (نوخوان) و +۹ (نونهال) است و گروه‌های سنی ۱۲+ (نونگاه)، ۱۵+ (نوجوان) می‌توانند با ارائه آثار خود در حوزه شعر و داستان در این رویداد ادبی - آیینی شرکت کنند.

علاقه‌مندان تا ۱۵ شهریور ماه فرصت دارند آثار خود را به قلم ۱۲Bnazanin تایپ کرده و به نشانی: رشت، صندوق پستی ۳۱۸۱ یا ایمیل بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون به آدرس (mokatebe.gilan@kpf.ir) و همچنین مراکز فرهنگی هنری سراسر استان گیلان ارسال کنند.

آیین پایانی مهرواره سرو سرخ که به همت مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همراهی ستاد اقامه نماز استان گیلان فراخوان شد، ۲۷ شهریور ماه (روز شعر و ادبیات فارسی) برگزار و از برگزیدگان بخش‌های مختلف با اهدای لوح سپاس و هدیه قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.