امیری زاده گفت: نخلداران خوزستان نگران محصول خرمای تولیدی امسال نباشند و روند تعیین قیمت و خرید خرمای استان طبق روند هر ساله در حال انجام است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به پیش بینی شروع برداشت خرمای استان طی یک ماه آینده، گفت: نخلداران سختکوش نگران خرید محصول خرما نباشند و با پیگیری‌های انجام شده و پیشتیبانی مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی و استاندار، روند تعیین قیمت و خرید خرمای استان طبق روند هر ساله در حال انجام است.

او بیان داشت: زمان ابلاغ قیمت و دستورالعمل خرید خرما را طبق روال هر ساله ابتدای شهریور ماه است و با پیگیری‌های انجام شده در تلاش هستیم امسال زودتر از موعد مقرر قیمت خرید خرما متناسب با هزینه‌های تولید اعلام گردد.

امیری زاده با بیان اینکه قیمت خرید توافقی خرما هر ساله با برگزاری چندین جلسه کارگروه تخصصی خرما و با حضور و توافق نمایندگان نخلداران و تشکل‌های بسته بندی و صادر کننده براساس هزینه تولید محصول و سود باغدار و برآورد هزینه‌های صادرات، تعیین و فرآیند خرید انجام می‌شود افزود: در امسال نیز با توجه به پیش بینی افزایش تولید خرما، تمهیدات لازم برای ورود سازمان تعاون روستایی به خرید حمایتی نیز پیش بینی و در حال پیگیری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان  تصریح کرد: پارسال از سطح ۴۲هزار هکتار نخیلات استان دمیزان ۲۳۰هزار تن خرما برداشت گردید و پیش بینی می‌شود با توجه به اعمال مدیریت مطلوب صورت گرفته در باغات و جلوگیری از آسیب تنش خشکی به محصول علیرغم خشکسالی، در میزان تولید خرمای استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.