رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه گفت: فراخوان چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی این شهرستان منتشر شده است و علاقمندان به هنر فاخر عاشورایی می‌توانند آثار خود را تا ۳۱ شهریور ماه به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمدعلی مومنی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه  اظهار داشت: هدف از کنگره شعر عاشورایی آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضایل امام حسین (ع) و یاران وفادارش، ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر آیینی و گسترش هر چه بیشتر آن و توجه به کیفیت و جذابیت اشعار و مداحی در مراسم‌های مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا در سطوح مختلف است.

او درباره شرایط شرکت در این جشنواره گفت: ارسال آثار در تمامی سبک‌ها و قالب‌های شعری مانعی ندارد و آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های دیگر شرکت کرده و یا قبلاً چاپ شده باشد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه افزود: حداکثر سه قطعه شعر از هر شرکت کننده پذیرفته می‌شود و آثار ارسالی به دبیرخانه به معنای قبولی مقررات کنگره است.

مومنی با بیان اینکه نحوه برگزاری کنگره تابع تصمیم ستاد کرونای شهرستان خواهد بود افزود: این کنگره یازدهم مهرماه در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی قروه برگزار خواهد شد و داوری این دوره را هم همانند سال‌های قبل اساتید برجسته کشوری و استانی بر عهده دارند.

او بیان کرد: بخش ویژه این کنگره به موضوع ایثار و شهادت با تاکید بر شهدای دفاع مقدس و شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان فارسی، ترکی و کردی اختصاص دارد.

 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه  یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در کنگره سیزدهم لازم است اپلیکیشن شرکت در کنگره را ابتدا دریافت و سپس اقدام به ارسال آثار خود نمایند.

مومنی گفت: شرکت کنندگان می‌توانند اپلیکیشن مورد نظر را از سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه به نشانی ghorve.farhang.gov.ir دریافت کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۰۸۷۳۵۲۴۷۴۲۰ و ۰۸۷۳۵۲۲۲۲۶۰ و شماره همراه ۰۹۰۱۴۶۱۳۹۷۹ تماس حاصل نمایند.

در سیزدهمین کنگره شعر عاشورایی قروه ۱۱۰ شاعر ۳۲۳ اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال کردند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.