نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت کرونا در استان ما بسیار نگران کننده است، مسئولین استانی و ملی باید با جدیت بیشتری به کمک مردم بیایند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو با رادیو بوشهر بیان کرد: وضعیت استان ما بسیار نگران کننده است، مسئولین استانی و ملی باید با جدیت بیشتری به کمک مردم بیایند و نگذارند در این شرایط بسیار نگران کننده مردم ما بیشتر از این آسیب ببینند.

او ادامه داد: این روز‌ها شاهد از دست رفتن تعداد زیادی از هم استانی‌ها و هموطنان در اثر ابتلا به ویروس کرونا هستیم، به همه خانواده‌هایی که این روز‌ها داغدار عزیزانشان هستند تسلیت می‌گویم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قدردان جانفشانی و جهاد شبانه روزی مجموعه کادر درمان، پرستاران، پزشکان و متخصصان هستیم.

جمیری افزود: ما تجربه موفق تعطیلی برخی کسب و کار‌ها و کنترل بیماری در ماه‌های گذشته را داریم، در کنار این موفقیت، به دلیل همکاری نکردن دولت، کسبه و بازاریان دچار ضرر و زیان شدند و حمایت جدی نیز از آن‌ها صورت نگرفت.

او عنوان کرد: بنده بار‌ها از طریق مسئولین و مدیران استانی و ملی مربوطه این موضوع را پیگیری کردم، ولی علیرغم وعده‌های داده شده حمایت قوی برای همراهی کسبه صورت نگرفت.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به اعتقاد بنده امروز هم باید ستاد ملی کرونا برای جلوگیری از انتشار ویروس برخی از مشاغل را تعطیل کند، ولی پیش از آن برای حمایت از کسبه محترم و جلوگیری از ضرر و زیان آن‌ها برنامه ریزی جدی انجام شود.

جمیری گفت: معتقدم که ستاد مبارزه با کرونا در استان باید اختیار داشته باشد و به صورت مستقل در این زمینه‌ها برنامه ریزی و تصمیم گیری کند.

او بیان کرد: نظارت نداشتن دقیق بر تعطیلی‌ها، مراعات نکردن ضوابط بهداشتی و انجام سفر‌های غیرضروری از عوامل گسترش بیماری است، به مسولین مربوطه گوشزد کرده بودم که اگر در پیشگیری موفق نباشیم در امر درمان ناتوان‌تر خواهیم بود و این به میزان ظرفیتی بر می‌گردد که در حوزه درمان در استان بوشهر داریم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به همه داشته‌هایمان، در سطح کشور جزو آخرین استان‌هایی هستیم که کمترین برخورداری را در حوزه درمان داریم.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: بیمارستان‌های پایگاه هوایی و دریایی ارتش و بیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی در برخی مواقع به سختی برای کمک به بیماران گرفتار به میدان می‌آمدند که با پیگیری‌هایی که انجام شد همگی به نوعی گر چه دیر، اما پای کار آمدند و کمک می‌کنند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: با امیر هادیان معاون محترم هماهنگ کننده نیروی هوایی مذاکراتی داشته‌ایم و در سفر اخیرشان به بوشهر قرار شد ظرفیت بیمارستان پایگاه هوایی و ظرفیت‌های درمانی نیروی هوایی را در اختیار بخش درمان استان قرار دهند.

جمیری افزود: برای تسریع در کمک رسانی‌ها با دکتر جان بابایی معاون محترم وزیر بهداشت صحبت کردم و قرار شد در سفر اخیرشان به استان به صورت میدانی وضعیت را بررسی کنند و برای بهبود وضعیت کنونی دستورات لازم را انجام بدهند.

او بیان کرد: روزانه چندین بار با مسولین بیمارستان‌های مختلف و مدیران اجرایی استان تماس دارم که آنچه را بنده قادر به پیگیری هستم دنبال کنم و باری از روی دوش مسئولین حوزه درمان برداشته شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.