رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واکنش نسبت به تصویر منتشرشده از سوی سفرای روسیه و انگلیس نوشت: در ادوار مختلف ملت ایران هیچ‌گونه توهین به حاکمیت ایران اسلامی را تحمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «سفرا در ورود به کشور‌ها باید به مطالعه تاریخ و فرهنگ آن ملت بپردازند و از آن درس بگیرند و به حساسیت‌های مردم واقف باشند.

سفرا حلقه وصل دو ملت اند، لذا به این دو سفیر توصیه می‌کنم حداقل ریشه حوادث در روز ۲۲ بهمن سال ۱۲۰۷ و سال ۱۳۵۷ را مطالعه کنند، تاریخ نشان می‌دهد ملت بزرگ ایران در ادوار مختلف در رابطه با کشور‌های دیگر هیچگاه توهین به ملت و حاکمیت ایران اسلامی را تحمل نکرده است.

تصویر منتشر شده توسط سفارت روسیه در فضای مجازی که بلاشک برخلاف رویه دو کشور پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و اراده رهبر به کشور همسایه در پایه گذاری همکاری سازنده مبتنی بر احترام متقابل است، عذرخواهی جدی و نه توجیه را می‌طلبد».

لزوم مطالعه تاریخ و فرهنگ ملت‌ها از سوی سفرا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلیمانزاده
۱۰:۴۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
دراین خصوص مسئولان نربوطه که وظیفه دارن بخوبی وارد قضیه شدند بهتر است طهرانچی هم به وظایف خود که رفع دغدغه های مالی و معیشتی کارکنان این دانشگاه است مشغول باشد .
آخرین اخبار