اجرای طرح تکمیل رینگ آبرسانی شهر لنگرود و خط انتقال آب از میدان امام حسن تا پلت کله این شهرستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید محسن حسینی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در این مراسم گفت: طرح خط انتقال آب از میدان امام حسن (ع) تا پلت کله با هدف آبرسانی به چاف و چمخاله و افزایش فشار آب ۵روستا با جمعیت ۱۵هزار نفر اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه با افتتاح این طرح تغییر مثبتی در ساختار توزیع آب در شهر لنگرود ایجاد می‌شود؛ افزود: طرح فاز سوم رینگ لنگرود هم به توزیع مناسب فشار در بخش‌هایی از این شهرستان با جمعیت ۳۰هزار نفر کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اینکه در اسفند سال گذشته فاز دوم تصفیه خانه اب گیلان وارد مدار بهره برداری شد؛ گفت: با افتتاح این طرح، تولید آب از ۳ مترمکعب در ثانیه به ۶ مترمکعب آب در ثانیه افزایش یافت و شهر‌های رشت، خمام، انزلی، سیاهکل، آستانه اشرفیه، کیاشهر، لاهیجان، رودبنه و ۵شهر شهرستان لنگرود شامل لنگرود، چاف و چمخاله، شلمان، اطاقور و کومله از آب تصفیه شده این تصفیه خانه برخوردار می‌شوند.

سیدمحسن حسینی افزود: با افتتاح این ۲ طرح، آب شهر لنگرود به خوبی تامین شده، شهر توریستی چاف و چمخاله هم از میزان کافی فشار آب برخوردار خواهند شد.

او گفت: طرح خط انتقال آب از میدان امام حسن تا پلط کله با اعتبار ۴۸میلیارد ریال و طرح تکمیل رینگ آبرسانی شهر لنگرود با اعتبار ۷۱ میلیارد ریال با اعتبارات صندوق ملی توسعه در بازده زمانی مشخص به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان افزود: طرح تکمیل رینگ آبرسانی شهر لنگرود در فاز سوم، با هدف توزیع مناسب فشار آب بین نواحی مختلف شبکه و بهره مندی مشترکان مناطق کم فشار از فشار مناسب آب اجرا می‌شود.

پرویز محمدنژاد، نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی هم گفت: این دو طرح آبرسانی برای ارتقاء کمی و کیفی آب با توجه به نیاز مشترکان از سال‌های گذشته تا کنون اجرا می‌شود.

اوتصریح کرد: به نظر می‌رسد با افتتاح این ۲ طرح که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره برداری خواهند رسید و بخش اعظمی از شهرستان لنگرود از فشار آب مناسبی برخوردار خواهند شد.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.