مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) گفت: همایش شیرخوارگان حسینی در پیاده‌راه بوعلی همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  همایش جهانی «بانوان عاشورایی و شیرخوارگان حسینی» در اولین جمعه ماه محرم در پیاده‌راه بوعلی با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

در این آیین، مادران عاشورایی با نوزادان خود که لباس سبز به عنوان نماد پرچم علوی و پیشانی‌بند «یا صاحب‌الزمان (عج)»، «یا علی‌اصغر حسین (ع)»، «یا حسین (ع)» و «یا رقیه (س)» به تن داشتند عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در استان همدان در این باره گفت: همایش شیرخوارگان برای توسل به باب الحوائج حضرت علی اصغر (ع) برگزار شده است.

اصغر رسولی افزود: با توجه به شرایط کرونایی و جلوگیری از اجتماع در یک مکان، این برنامه همزمان در چهار نقطه شهر با رعایت دستورالعمل‌ها و در فضای باز برگزار شد.

او با اشاره به سه برنامه دیگر در سایر نقاط شهر خاطرنشان کرد: یکی دیگر از این برنامه‌ها از سوی هیات رزمندگان ثارالله در فضای باز سپاه و ۲ برنامه دیگر نیز در شهرک فرهنگیان و شهرک مدنی اجرا شد.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) خاطرنشان کرد: استفاده از گهواره نمادین حضرت علی‌اصغر (ع) در مراسم، نذرنامه‌خوانی، مداحی و گروه سرود از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

رسولی هدف از راه‌اندازی این مجمع را پاسخ به آیه نهم سوره تکویر دانست که فرمود "به کدامین گناه کشته شد" و ادامه داد: این آیه درباره کوچکترین شهید حماسه کربلا است و هدف از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی برپایی نهضت عاشورا پژوهی در جهان است.

او خاطرنشان کرد: ما با معرفی مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) به دنیا به همگان تصریح می‌کنیم که هدف سیدالشهدا (ع) بیداری امت اسلامی بود.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) استان همدان با بیان اینکه حضور مادران و شیرخواران در این مراسم ما را در رساندن پیام عاشورا به جامعه بشری یاری می‌کند عنوان کرد: نقطه عطف حرکت ما در این همایش جهانی آیین نذرنامه خوانی است و مادران در این مراسم فرزندان خود را نذر یاری منجی می‌کنند.

مجمع جهانی حضرت علی اصغر به عنوان یک هیات مذهبی در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد که هدف آن تعظیم شعائر اسلامی با نقطه عطف حضرت علی اصغر (ع) است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار