وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از افتتاح سفارتخانه‌های این رژیم و مراکش تا دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از جروزالم پست، یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که به رباط، پایتخت مراکش سفر کرده است، در سخنانی از افتتاح سفارتخانه‌های این رژیم و مراکش تا دو ماه آینده خبر داد.

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت او و «ناصر بوریطه» توافق کرده اند تا روابط دیپلماتیک را که در ماه دسامبر به سطح دفاتر ارتباطی رسانده بودند، ارتقا دهند.

طبق اعلام وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، انتظار می‌رود ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش با توجه به همه گیری کرونا سفارتخانه مراکش را در فلسطین اشغالی در ماه اکتبر و یا نوامبر افتتاح کند. لاپید گفت:، سفر وزیر خارجه مراکش به اسرائیل نخستین پرواز مستقیم هواپیمایی پادشاهی مراکش به فلسطین اشغالی محسوب می‌شود.

لاپید در ادامه مدعی شد: از لحاظ راهبردی، آنچه که ما در حال ایجاد در اینجا هستیم و آنچه در ماه‌های اخیر درست کرده ایم، یک دستیابی دیپلماتیک محسوب می‌شود. فکر کنید، این یک نوع حلقه‌ای متشکل از اسرائیل، مراکش، مصر، اردن است و به طریقی می‌توان گفت قبرس، یونان، بحرین و امارات نیز شامل می‌شود.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: مراکش خصوصا کشوری مهم در این عملیات محسوب می‌شود و به عنوان کشوری پیشرو در آفریقا با سنتی معتدلانه و با ثبات محسوب می‌شود.

گفتنی است «یائیر لاپید»، وزیر امور خارجه رژیم صهونیستی روز گذشته نیز بطور رسمی دفتر ارتباط با این رژیم را در رباط افتتاح کرده بود.

سفر لاپید به مراکش، اولین سفر یک مقام صهیونیستی به این کشور از زمان عادی‌سازی رباط با رژیم صهیونیستی از دسامبر گذشته است. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با هیئتی همراه وارد مراکش شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۷:۵۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
ب سلامتی خخخ
آخرین اخبار