نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان با اشاره به تحولات اخیر در این کشور تاکید کرد مسکو قصد تخلیه سفارت خود در کابل را ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در افغانستان گفت  طالبان توانست کنترل قندهار در افغانستان را به دست بگیرد چرا که تعدادی از نیروهای ارتش دولت افغانستان که مثلا تعلیم دیده نیروهای نظامی ناتو و آمریکا بودند، از این منطقه فرار کردند.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه پوتین در افغانستان اعلام کرد: قندهار در نتیجه جنگ شجاعانه با نیرو‌های افغان صورت نگرفت، بلکه این شهر به تصرف طالبان  درآمد.  تصرف قندهار، که دومین شهر بزرگ افغانستان است، به این معنی نیست که آن‌ها توان تسلط بر  شانزده استان دیگر را نیز دارند.

این دیپلمات روس اضافه کرد‌: تصرف قندهار هیچ دری را باز نمی‌کند و مذاکرات صلح به هر حال ادامه خواهد یافت زیرا طالبان نمی‌تواند بر شانزده استان دیگر افغانستان تسلط پیدا کند و مسکو در حال بررسی اعطای بالگرد نظامی به کابل است.

او با اشاره به تحولات اخیر افغانستان تاکید کرد: روسیه قصد تخلیه سفارت خود در کابل را ندارد.

گروه طالبان روز پنجشنبه کنترل قندهار، دومین شهر بزرگ کشور را به دست گرفتند.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس نیز در واکنش به تحولات افغانستان درباره قدرت گرفتن گروه های تروریستی از جمله القاعده هشدار داد و گفت: افغانستان به احتمال زیاد به سمت یک کشور شکست خورده پیش می‌رود که می‌تواند به محلی برای پرورش گروه‌های تروریستی از جمله القاعده تبدیل شود.

وزیر دفاع انگلیس با هشدار به وقوع جنگ داخلی در افغانستان افزود:  غرب باید درک کند که طالبان یک نهاد واحد نیست بلکه در برابر رقیب خود یعنی دولت افغانستان دارای یک سری منافع است و حامیانی دارد.

چندی پیش، برخی دیپلمات‌ها و نمایندگان حاضر در سازمان ملل متحد اعلام کردند شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال بررسی پیش نویس بیانیه‌ای برای محکوم کردن حملات و درگیری‌های طالبان در مناطق مختلف افغانستان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار