فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ لالیگا؛

روز‌های سخت در انتظار اتلتیکو مادرید/ شروع نگران کننده بارسلونا بدون مسی

فصل جدید لیگ فوتبال اسپانیا موسوم به لالیگا از امشب آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فصل جدید لالیگا از امروز جمعه، ۲۳ تیرماه با برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال والنسیا و ختافه به صورت رسمی آغاز خواهد شد. 

لیگ ۲۰ تیمی اسپانیا که یکی از باکیفیت‌ترین و پرطرفدار‌ترین رقابت‌های باشگاهی در سراسر دنیا است، نسبت به فصول گذشته ریزش قابل توجهی داشته است؛ زیرا دیگر خبری از ستاره‌های بزرگی همچون سرخیو راموس، کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و نیمار در تیم‌های شاغل در این لیگ نیست. 

از طرف دیگر پس از رفتن بزرگانی مانند آندرس اینیستا، ژاوی و کاسیاس از لالیگا، ستاره‌هایی در قامت آن‌ها ظهور نکرده اند و این رقابت‌ها دیگر رنگ و بوی گذشته را ندارد. 

با این حال لالیگا هنوز یکی از بهترین لیگ‌های دنیا است و بارسلونا و رئال مادرید به همراه اتلتیکو مادرید از تیم‌های پرافتخار و پرطرفدار دنیای فوتبال هستند. هواداران این تیم‌ها وفادار‌تر از آن هستند که با جدایی ستاره‌ها دست از هواداری تیم‌های خود بردارند. 

دیدار افتتاحیه 

نخستین بازی فصل جدید لالیگا میان تیم‌های فوتبال والنسیا و ختافه در ورزشگاه مستایا برگزار می‌شود. 

آرزوی والنسیایی‌ها این است که نخستین پیروزی را به هواداران خود که با ظرفیت قابل توجهی به ورزشگاه باز می‌گردند، هدیه کنند. 

این دیدار نخستین حضور خوزه بوردالاس روی نیمکت والنسیا خواهد بود که با تقابل او با تیم سابقش مصادف شده است.

ختافه فصل گذشته درگیر بحران بود، اما اکنون این تیم با تقویت ۷ بازیکن تقویت شده است.

دپورتیوو آلاوز - رئال مادرید/ کهکشانی‌ها با یک لشگر مصدوم لالیگا را آغاز می‌کنند 

رئال مادرید تعدادی از بازیکنان مهم خود را در دیدار هفته نخست لالیگا در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ مقابل  دپورتیوو آلاوز در اختیار ندارد. 

کروس به دلیل مصدومیت از ناحیه مفصل ران غایب است؛ در حالی که فرلاند مندی، دنی کارواخال و آلوارو اودریوزولا نیز به این بازی نمی‌رسند و همین موضوع در کنار جدایی راموس باعث شده است کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید با کمبود بازیکن در پست دفاع مواجه شود.

به احتمال فراوان داوید آلابا، خرید جدید رئال مادرید در نخستین بازی رسمی خود در پست دفاع برای کهکشانی‌ها بازی خواهد کرد. 

با غیبت کروس، فدریکو والورده شانس بازی در کنار کاسمیرو و مودریچ در میانه میدان را دارد. 

کریم بنزما هم که به ویروس کرونا مبتلا شده بود، به تمرینات گروهی بازگشته، اما بعید است که از ابتدا در ترکیب قرار بگیرد و احتمالا گزینه تعویضی آنچلوتی خواهد بود. 

ادن هازارد با مصدومیت همسترینگ دست و پنجه نرم می‌کند و ممکن است ملی پوش بلژیکی از ابتدا شانس بازی نداشته باشد. به همین دلیل ممکن است راه برای بازی رودریگو و لوکا یوویچ در کنار وینیسیوس جونیور در خط حمله باز شود. 

سلتاویگو - اتلتیکو مادرید/ شروع دشوار در انتظار قهرمان فصل گذشته 

قرمز و سفیدپوشان مادریدی در نخستین گام باید به مصاف سلتاویگو بروند که فصل گذشته را در جایگاه هشتم به پایان رساند. 

شاگردان سیمئونه در بازی‌های پیش فصل عملکرد نگران کننده‌ای داشتند و مقابل رقبای نه چندان مطرح خود به ۲ شکست، ۲ تساوی و تنها یک پیروزی رضایت دادند. 

شروع فصل برای اتلتیکو مادرید می‌تواند دشوار باشد؛ زیرا برخی از بازیکنان این تیم در تابستان امسال پرکار بودند و ممکن است چند بازی طول بکشد تا اتلتیکو بار دیگر ریتم خود را پیدا کند. اتلتیکو مادرید در یورو ۲۰۲۰، کوپا آمریکا و بازی‌های المپیک توکیو چند نماینده داشت. استفان ساویچ، لوئیس سوارز و کیران تریپیه از جمله بازیکنانی هستند که حتی یک دقیقه هم در دیدار‌های پیش فصل بازی نکردند.

بارسلونا - رئال سوسیداد/ شروع نگران کننده کاتالان‌ها بدون مسی 

بارسلونا برای نخستین بار پس از نزدیک به ۲ دهه بدون لیونل مسی فصل جدید لالیگا را آغاز خواهد کرد. 

شاید نبود مسی در بارسلونا برای هواداران این تیم باورکردنی نباشد، اما کاتالان‌ها در نقل و انتقالات تابستانی با جذب بازیکنانی مانند سرخیو آگوئرو، ممفیس دیپای، امرسون و الکس کویادو تقویت شدند. 

تیم تحت هدایت رونالد کومان در پیش فصل چند بازی انجام داد. این تیم از ۵ بازی دوستانه خود ۴ پیروزی به دست آورد و در یک بازی مقابل ردبول سالزبورگ شکست خورد. 

در طرف مقابل رئال سوسیداد قصد دارد رکورد‌هایی را که در فصل گذشته ثبت کرده بود، ارتقا دهد. این تیم فصل گذشته با ایستادن در رده پنجم به مرحله گروهی لیگ اروپا راه پیدا کرد. شاگردان ایمانول آلگواسیل مانند بارسلونا در پیش فصل ۵ بازی انجام دادند که حاصل آن ۴ پیروزی برابر تیم‌های دپورتیوو آلاوز، آس موناکو، ایبار و اوساسونا و تنها یک شکست مقابل آلکمار بود.


بیشتر بخوانید 


برنامه مسابقات هفته نخست فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ لالیگا

جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰

والنسیا-ختافه ۲۳:۳۰

شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

کادیز-لوانته ۲۲:۰۰

مایورکا-بتیس ۲۲:۰۰

یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰

آلاوس-رئال‌مادرید ۰۰:۳۰

اوساسونا-اسپانیول ۰۰:۳۰

سلتاویگو-اتلتیکومادرید ۲۰:۰۰

بارسلونا-رئال‌سوسیداد ۲۲:۳۰

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

سویا-رایو وایه کانو ۰۰:۴۵

ویارئال-گرانادا ۲۲:۳۰

ﺳﻪشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

الچه-بیلبائو ۰۰:۳۰

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار