هواگرد هوشمندی که توانایی حمل بار ۶۰۰ کیلوگرمی را دارد، به زودی شروع به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، جهان در حال حاضر به سوی دیجیتالی شدن در حرکت است و هر کسی به نوعی سعی می‌کند تا در مکانیزه شدن دنیا سهمی داشته باشد. هر روزه وسایل زیادی تولید می شود که به بهتر شدن زندگی انسان کمک شایانی می کند و یکی از آن دستگاه های هوشمند، هواپیمای بدون سرنشین یا پرنده‌های قابل هدایت از راه دور یا همان پهپادها هستند که در این روز‌ها کاربرد‌های فراوانی دارند.

دولت‌های مختلف سرمایه گذاری‌های زیادی را در حوزه ساخت و تجهیز این نوع از هواپیما‌ها انجام می‌دهند و از آن‌ها برای مقاصد مختلف از جمله در زمینه‌های نظامی و جنگی، مسافربری و باربری استفاده می‌کنند. با پیشرفت فناوری و رشد روزافزون علم و دانش متخصصان محصولات متنوع و با قابلیت‌های منحصر به فردی را روانه بازار کرده اند.

هواگرد هوشمند

مشخصات هواگرد هوشمند 

در جدیدترین مورد دانشمندان یک هواگرد هوشمند ساخته‌اند که ۶۰کیلوگرم وزن دارد و توانایی حمل ۶۰۰ کیلوگرم بار را خواهد داشت. محققان از پروانه‌های حلقوی برای تولید این هواگرد بهره برده‌اند که به آن امکان می‌دهد به راحتی پرواز کرده و بار‌های محول شده را جا به جا کند.

زمان اولین پرواز این هواگرد هوشمند

طبق اطلاعات منتشر شده قرار است اولین پرواز این هواگرد هوشمند در اندازه یک هواپیمای واقعی در سال ۲۰۲۲ انجام شود و در ادامه ویدئویی از این هواگرد هوشمند را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار