رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: طرح مدیریت جامع و هوشمند محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در پنج حیطه مشخص در استان اجرایی‌شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همزمان با کنترل همه‌گیری خیز پنجم کرونا در استان، اجرای گام پنجم طرح شهید سلیمانی در دستور کار این مرکز قرار دارد.

او افزود: همچنین طرح مدیریت جامع هوشمند محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها پس از ویرایش سوم و اعمال اصلاحات، به ستاد‌های استانی مقابله با کرونا به منظور اجرای آن ابلاغ شد و این طرح، در پنج حیطه مشخص در استان اجرایی می‌شود.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: ادارات استان، اولین حیطه طرح مدیریت جامع هوشمند محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها است و با توجه به رنگ بندی و سطح هشدار کرونایی، اعمال محدودیت‌ها از نظر تعداد کارکنان، ساعات و روز‌های حضورشان در ادارات انجام خواهد شد که بر اساس وضعیت قرمز، نارنجی و زرد کرونایی این محدودیت‌ها متفاوت است.

او اظهار داشت: حیطه دوم شامل اصناف، بازار و تُجار است که مسئولیت نظارت بر آن به سازمان صمت و اتاق اصناف استان واگذار شده است که مشاغل گروه دو تا چهار را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بر این اساس می‌شود تشخیص داد که فعالیت کدام یک از گروه‌های شغلی ممنوع یا محدود است.

جزایری تصریح کرد: مراکز آموزشی در حیطه سوم قرار دارد که مربوط به دانشگاه ها، مدارس و حوزه‌های علمیه است و به تناسب فعالیت و مسئولیت مربوط به این مراکز و با توجه به شرایط رنگ بندی کرونایی فعالین یا عدم فعالیت مراکز آموزشی در استان مشخص خواهد شد و درحال حاضر نیز آموزش‌ها به صورت غیر حضوری تداوم دارد.

او گفت: حیطه چهارم مربوط به مراکز فرهنگی است که توسط چند سازمان مختلف اداره می‌شود مثل سازمان تبلیغات اسلامی که به دنبال برگزاری مراسم‌های آئینی و تکریمی هستند ازجمله نماز جمعه، نماز جماعت و مراسم‌های مذهبی که شرایط رنگ بندی کرونایی در استان، تعداد ظرفیت، مکان و نحوه برگزاری این مراسم‌ها را مشخص می‌کند.

جزایری بیان کرد: آخرین حیطه مربوط به ترددها است که مسئولیت آن بر عهده نیروهای انتظامی، پلیس راهور و پلیس راهنمایی و رانندگی است و دو اقدام مهم در این حیطه صورت گرفته است.

او ادامه داد: با توجه به وضعیت رنگ‌بندی کرونایی استان، ورود و خروج از مبادی ورودی شهر‌ها بر عهده نیروی انتظامی و پلیس راه و همچنین منع تردد شبانه از ساعت ۱۰ شب تا ۳ بامداد از سوی نیروی انتظامی است که پیگیری، نظارت و اعمال قانون در صورت مشاهده تخلف شهروندان توسط این ارگان صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار