دبیرکل ناتو در بیانیه ای اعلام کرد که جامعه بین المللی حکومت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در بیانیه ای اظهار داشت که جامعه بین المللی حکومت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد، حتی اگر آنها افغانستان را به زور تصرف کنند.

در این بیانیه که پس از نشست اضطراری ناتو درباره افغانستان منتشر شده آمده است: متحدان ناتو از سطح بالای خشونت ناشی از حمله طالبان، از جمله حمله به غیرنظامیان، کشتارها و دیگر نقض های جدی حقوق بشر نگران هستند. طالبان باید درک کنند که حتی اگر با زور این کشور را تصرف کنند، توسط جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نخواهند شد.

استولتنبرگ همچنین افزود که ناتو متعهد به حمایت از راه حل سیاسی برای حل درگیری در افغانستان است. دبیر کل ناتو پس از نشست شورای آتلانتیک شمالی در سطح نمایندگان دائمی، در بیانیه‌ای اعلام داشت که ناتو حضور دیپلماتیک خود را در افغانستان حفظ خواهد کرد و به ارزیابی وضعیت ادامه خواهد داد.

در بیانیه ناتو همچنین آمده است: ما به ارزیابی تحولات میدانی ادامه می‌دهیم و با مقامات افغانستان و جامعه بین الملل مداوم در تماس  هستیم. هدف ما این است که بیشترین حمایت ممکن را از دولت افغانستان و نیروهای امنیتی افغانستان ارائه دهیم. ناتو حضور دیپلماتیک خود را در کابل حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
ناتو. خیلی ناتو است
مرگ بر آمریکا
مرگ بر سراییل
انشالله خودمان افغانستان را نجات میدهیم
مردم افغانستان عزیز باید باهم متحد شوند و باید پیرو رهبر دینی مقتدر باشند تا کشورشان را نجات دهند جوانان افغانی باید جان بر کف شوند ایران هزاران هزار جوان داد تا کشورش آزاد شد
حضرت علی علیه السلام میفرماید:
اگر در روز به یاری رهبر و مولایت نشتابی ، شب هنگام درخواب با لگد دشمنت بیدار میشوی
Iran (Islamic Republic of)
شوذب
۲۰:۳۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
این فتنه همش زیرسرامریکاوانگلیس هستش خوده مردم مسلمان افغانستان بایید باهم متعهدشوندشردشمنان راکوتا کنند
آخرین اخبار