بندر گناوه صاحب دومین شناور آتشخوار شد

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: دومین شناور آتشخوار با داشتن تجهیزات پیشرفته در بندر گناوه مستقر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، چهاردهم مرداد بود که آتش پنج فروند لنج را در بندر گناوه طعمه خود کرد. اگرچه کسی در این حادثه آسیب ندید اما میلیاردها تومان خسارت به بار آمد.

امکانات مهار آتش از نقاط مختلف راهی این بندر شدند تا آتش که سحرگاه دامن‌گیر لنج‌ها شده بود، خاموش شود.

حالا معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفته است که دومین شناور آتش‌خوار با نام «فرهام» در بندر گناوه مستقر شده تا توان این بندر برای مقابله با آتش‌سوزی‌های دریایی بهتر شود.

محمد قاسمی با اشاره به فعالیت حدود ۵۰۰ شناور سنتی در بندر گناوه افزود: این شناور به طول ۲۴ متر، آبخور ۱.۵ متر و سرعت ۱۵ نات از ظرفیتی قابل توجه برای مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی برخوردار است.

او ادامه داد: این شناور آتشخوار دارای تجهیزات پیشرفته مهار آتش از جمله ظرفیت پمپ آتش نشانی به میزان ۱۰ هزار لیتر بر دقیقه، ظرفیت ۶ هزار لیتر فوم در موتورخانه، ۱۲ اتصال با فشار ۱۰ بار برای وصل کردن لوله‌های آتش نشانی و مهار آتش، سامانه مه پاش اطراف شناور و دارای اتصال‌های ۴.۶ اینچی به منظور اتصال به هیدرات‌های اسکله و با قابلیت‌ مانور بالا است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به وجود تجهیزات ایمنی و آتش نشانی در بندر گناوه بیان کرد: پیش از این هم شناور آتش‌خوار آزادی ۳ در این بندر مستقر بوده است که اکنون با استقرار شناور جدید، تعداد شناورهای آتش‌خوار به ۲ فروند افزایش پیدا کرد.


بیشتر بخوانید


قاسمی با اشاره به اینکه ۲۲ فروند شناور در استان بوشهر از قابلیت آتش‌خواری برخوردار هستند، گفت: بندر بوشهر ۶، گناوه ۲، دیلم یک، عسلویه ۶، کنگان یک، دیر ۲، خارگ یک و بوالخیر و عامری ۳ فروند شناور آتش‌خوار دارند.

او عنوان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به فراهم‌سازی شرایط برای فعالیت ایمن شناور‌ها به ویژه در محدوده بندرها، همواره به عنوان اصلی مهم توجه دارد که تجهیز بنادر استان به شناور‌های آتش‌خوار نیز در همین راستا صورت گرفته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.