مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی مطرح کرد:

امسال هیچگونه قطعی آب در استان نداریم

رهبر دین مدیر عامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: امسال هیچگونه مشکلی در تامین آب شرم هم استانی‌ها نخواهیم داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، یاسر رهبردین امروز شنبه ۲۳ مرداد در گفتگو با خبرنگاران گفت: رهاسازی آب به دریاچه ارومیه با وجود کاهش بارش‌ها و حجم آب مخازن سد‌ها خیانت به مردم استان بود.

رهبر دین با اشاره به اینکه تعهد شرکت آب منطقه‌ای استان، برای رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه، ۶۱۶ میلیون مترمکعب بود که پس از رهاسازی ۲۲۰ میلیون مترمکعب، ادامه رهاسازی متوقف شد، افزود: با کاهش بارش ها، آب معادل برف و حجم آب مخازن سد‌های استان، تداوم رهاسازی به سمت دریاچه ارومیه باعث ایجاد یک بحران در خصوص تامین آب شرب می شد و این امر خیانت به شهروندان می باشد.

او ادامه داد: با تمهیدات انجام شده از بروز بحران جلوگیری شد و تا اسفند ماه امسال در تامین آب شرب در سد‌های استان مشکلی نداریم.

رهبردین با اشاره به وضعیت بارش‌ها در سال آبی جاری اظهار داشت: طی سال آبی جاری، ۲۹۵ میلیمتر در ۳ حوضه آبریز (دریاچه ارومیه، زاب و ارس) بارش ثبت شده که کاهش ۲۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را شاهدیم.

وی خاطر نشان کرد: آب معادل برف استان طی سال جاری ۲۳۰ میلیون مترمکعب است که این میزان طی سال گذشته ۴۵۸ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تصریح کرد: آب معادل برف استان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه کاهش ۵۰ درصدی و در حوضه ارس نیز کاهش ۷۲ درصدی دارد.

وی با اشاره به حجم آب مخازن سد‌های استان گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۸ درصدی در حجم آب مخازن سد‌های استان را شاهدیم و درصد پرشدگی مخازن در حال حاضر ۴۲ درصد است.

رهبردین بااشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه تصریح کرد: تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۸۶ متر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۵۵ سانتی متری را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر وسعت دریاچه ارومیه ۲۵۱۳ کیلومتر مربع است و ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب حجم آب موجود در دریاچه ارومیه است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.