تغییرات آب و هوا سبب شد تا بالاترین دمای کره زمین در ۱۰۰ سال گذشته در ماه جولای ثبت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از bbc، یک آژانس علمی و نظارتی فدرال آمریکا گفت: داده‌ها نشان می‌دهد که دمای ترکیبی سطح زمین و اقیانوس ۰.۹۳ درجه سانتیگراد (۱.۶۸ درجه فارنهایت) بالاتر از میانگین قرن بیستم یعنی ۱۵.۸ درجه سانتیگراد (۶۰.۴ درجه فارنهایت) بود و ماه جولای گرم‌ترین ماه جهان شد. کارشناسان دلیل این امر را تاثیرات طولانی مدت تغییرات آب و هوا دانسته و اعلام کردند که این بالاترین دما در ۱۴۲ سال گذشته است.

داغ‌ترین ماه زمین

در بیانیه ای، اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) گفت: تفاوت دمایی عجیب ماه ژوئیه باعث نگرانی است و سازمان‌های مربوط باید سریع به این حوزه رسیدگی کرده و راهکار‌های عملی برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی ارائه کنند تا بتوان جلوی گرمای بیش از حد سیاره زمین را گرفت. دمای ترکیبی سطح زمین و اقیانوس ۰.۰۱ درجه سانتی گراد بیشتر از رکورد سال ۲۰۱۶ بود. در نیمکره شمالی، دمای سطح زمین به ۱.۵۴ درجه سانتیگراد رسید و از رکورد قبلی در سال ۲۰۱۲ فراتر رفت. داده‌ها همچنین نشان داد که ژوئیه گرم‌ترین ماه آسیا و همچنین دومین ماه گرم اروپا پس از جولای ۲۰۱۸ بوده است.

نظر سازمان ملل متحد درباره افزایش دمای کره زمین

بیانیه NOAA همچنین شامل نقشه ناهنجاری‌های مهم آب و هوایی در ماه جولای بود که نشان می‌داد فعالیت طوفان‌های گرمسیری در جهان امسال به شکل چشمگیری افزایش یافته است. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در این باره گفت: تغییرات آب و هوایی تأثیر بی سابقه‌ای بر روی کره زمین دارد و برخی تغییرات احتمالاً تا قرن‌ها غیرقابل جبران هستند. این یافته‌ها فعال شدن آژیر قرمز برای بشریت است. با ترکیب نیرو‌های فعلی، می‌توانیم از فاجعه آب و هوایی جلوگیری کنیم اما نه زمانی برای تاخیر و نه جایی برای بهانه وجود دارد.

تغییرات اقلیمی

گرمای شدید در جولای ۲۰۲۱

  • ثبت گرم‌ترین ماه ژوئیه در قاره آسیا.
  • دمای چندین قسمت از جنوب اروپا به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد (۱۰۴F) رسید که ایتالیا ممکن است گرمترین دما را در اروپا ثبت کرده باشد، با ۴۸.۸ درجه سانتیگراد (۱۱۹.۸ درجه فارنهایت).
  • آمریکای شمالی ششمین ماه ژوئیه داغ خود را ثبت کرد.
  • دمای لیتون در بریتیش کلمبیا به ۴۶.۶ درجه سانتی گراد (۱۱۶F) رسید.

بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۴۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
باید جنگل کاری کرد در همه جای جهان و ایران و دستگاه هایی هم ساخت که گازهای گلخانه ای را گرفته و به اکسیژن تبدیل کنه
واقعا خدا رحم کنه و از گناهامون بگذره
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۳۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
باید هر چه زودتر به گازهای گلخانه ای در زمین تولید میشه پایان و ماشین های و موتورسیکلت های بنزینی و گازوئیلی در کل جهان جمع شه و برقی جایگزین بشه و کارخانه هایی که گازهای گلخانه ای تولید می‌کنند در کل جهان بسته شود و اگر هم می خواهن باز باشن دستگاه تصفیه گاز های co2و ... باید داشته باشن وگرنه باید منتظر منقرض شدن تمامی حیات بر روی زمین باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
قمبر
۲۳:۰۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
به درک ک گرم شده این همه دنیا مارو به زحمت انداخت یکمم ما جبران کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
وای چه وحشتناک خدا به همه ی ما رحم کنه