معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: برخی از گروه‌های هدف واکسیناسیون در منطقه جنوب غرب خوزستان از تزریق واکسن خودداری می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،ساسان قربانی معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: برخی از گروه‌های هدف واکسیناسیون در منطقه جنوب غرب خوزستان از تزریق واکسن کرونا خودداری می‌کنند که این امر در کنار کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی منجر به افزایش و شیوع بیشتر کرونا در این منطقه شده است.

او با بیان اینکه در منطقه جنوب غرب خوزستان ۲۹ درصد افراد بالای ۵۰ سال روستایی و ۶۱ درصد جمعیت شهری این رده سنی واکسن دریافت کردند افزود: بر خلاف پیش‌بینی‌ها فقط ۵۲ درصد از افراد واجد شرایط در این منطقه برای تزریق واکسن اقدام کردند.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: ۳۹ درصد از افراد بالای ۵۰ سال جمعیت روستایی و ۷۲ درصد جمعیت شهری در آبادان، ۳۰ درصد جمعیت روستایی و ۵۶ درصد جمعیت شهری در خرمشهر و در شادگان نیز ۲۹ درصد جمعیت روستایی و ۲۲ درصد جمعیت شهری تاکنون واکسن تزریق کرده اند.

او گفت: تا کنون ۱۱۹ هزار و ۶۴۴ دز واکسن کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان تزریق شده که از این تعداد ۲۰ هزار دٌز مربوط به نوبت دوم است.

قربانی افزود: با توجه به اینکه فاز بعدی واکسیناسیون بسیار گسترده‌تر است انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی در این امر به ما کمک کنند تا بتوانیم تعداد زیادی از جامعه هدف را واکسینه کنیم.

او خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان و ظرفیت رو به تکمیل آن‌ها از مردم در خواست می‌شود برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.