یک وبسایت سوئدی ادعا کرد که سفارت ترکیه در رم از شهروندان ترک جاسوسی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  العربیه، وب سایت سوئدی «نوردیک مانیتور»، که در افشای اسناد نظامی و امنیتی تخصص دارد، با انتشار اسنادی مدعی شد که سفارت ترکیه در رم، پایتخت ایتالیا، از شهروندان ترکیه در این کشور جاسوسی کرده و فهرستی از اسامی آن‌ها را به آنکارا ارسال کرده است. با ارسال این اسامی و اطلاعات به ترکیه، افراد به اتهام عضویت در گروه تروریستی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

به ادعای این وب سایت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، مخالفان خود را در خارج از کشور تحت نظر دارد و لیست اسامی مخالفان دولت ترکیه در خارج از کشور را که وزارت امور خارجه ترکیه ارائه داده است، برای پیگیری بیشتر به مقامات ذی صلاح ارسال کرده است.

نوردیک مانیتور در ادامه  مدعی شد: ما اسنادی به دست آورده ایم که نشان می‌دهد آنکارا از ماموریت دیپلماتیک خود در رم برای جاسوسی از مخالفان اردوغان سوءاستفاده کرده است.

در سال ۲۰۱۸، دادستان کل ترکیه تحقیقات درباره ۱۶ شهروند ترک خارج از کشور را  به اتهام عضویت در یک گروه تروریستی که پرونده هایشان توسط دیپلمات‌های ترکیه فرستاده شده بود،  آغاز کرد.

این سایت افزود که فعالیت‌های جاسوسی دیگری در سفارتخانه‌های ترکیه در سوئیس، آلمان، یونان، بلژیک، هند و کلمبیا برای جمع آوری اطلاعات در مورد ترک‌های خارج نشین انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار