مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از پرداخت بیش از۵۰۰ میلیارد ریال به مراکز و موسسات درمانی استان همدان بابت مطالبات تا پایان تیر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  دکترسعید فرجی مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون مبلغ ۵۰۰ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال به موسسات و مراکز درمانی استان همدان پرداخت شده است گفت: با پرداخت این مبلغ  مطالبات بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی، دولتی غیردانشگاهی و سایر موسسات و مراکز خصوصی و خیریه تا پایات تیر امسال پرداخت شده است.

او با اشاره به تسویه مطالبات سال ۹۹ موسسات و مراکز درمانی استان افزود: در سال ۹۹ مبلغ ۴ هزار و ۳۲ میلیارد ریال به موسسسات و مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان همدان پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان بیان کرد: با توجه به شرایط خاص کنونی و لزوم حمایت‌های همه جانبه دستگاه‌ها از حوزه سلامت به ویژه کارکنان فداکار کادر درمان که با جانفشانی در حال مقابله با ویروس خطرناک کرونا هستند، پرداخت به موقع مطالبات موسسات و مراکز درمانی در دستور کار سازمان بیمه سلامت قرار دارد.

فرجی در ادامه با بیان اینکه در طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان به پیشرفت‌های خوبی رسیدیم تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت در راستای استقرار دولت الکترونیک، چاپ دفترچه‌های بیمه سلامت را متوقف کرد.

او تصریح کرد: این طرح منجر به تسریع روند ارائه خدمات درمانی، کاهش هزینه‌ها و مدیریت منابع، شفافیت در رسیدگی و بررسی خدمات ارائه شده به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت و همچنین صرفه جویی در مصرف کاغذ و تنظیم هوشمند اسناد رسیدگی بر اساس قوانین مربوطه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان همچنین در خصوص ارائه خدمات به بیماران کرونایی گفت: با توجه به اوج گیری شیوع کرونا در استان و کشور، سازمان بیمه سلامت تمام تلاش خود را برای حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی از بیمه شدگان در کشور به کار بسته است و در این مسیر داروی بیماران مبتلا به کرونا مانند فاویپیراویر، رمدسیویر همچنین آزمایش PCR تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد.

فرجی یادآور شد:مردم می‌توانند با مراجعه به سرویس خدمات غیرحضوری (سامانه خدمات شهروندی) بیمه سلامت به آدرس http//eservices.ihio.gov.ir/esc‏ از خدمات درمانی دریافتی و سوابق بیمه‌ای خود مطلع شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار