باشگاه رئال مادرید در حال حاضر با مشکلاتی مواجه شده که برای هواداران این تیم نگران کننده است.

 به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال رئال مادرید با هدایت کارلو آنچلوتی فصل جدید لالیگا را آغاز کرده است. رئال مادرید پس از نمایش ناامیدکننده در فصل گذشته ناچار شد عنوان قهرمانی لالیگا را  به اتلتیکو مادرید، رقیب همشهری خود واگذار کند.

کهکشانی‌ها با ۲ امتیاز کمتر از اتلتیکو مادرید فصل گذشته به نایب قهرمانی لالیگا بسنده کردند.  

زین الدین زیدان در سال ۲۰۱۹ به سانتیاگو برنابئو بازگردانده شد تا تلاش کند شکوه و عظمت نخستین دوره حضورش در این تیم را به رئال مادرید بازگرداند. با این حال سرمربی  ۴۹ ساله نتوانست نتایج خوب گذشته را تکرار کند.  

رئال مادرید با کسب ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در یک دهه اخیر دوران فوق العاده‌ای را تجربه کرده است. با این وجود رئال مادرید در ۲۱ سال گذشته تنها ۷ بار قهرمان لالیگا شده است و نتوانسته موفقیت‌های قاره‌ای خود را در سطح داخلی تکرار کند.
با در نظر گرفتن شرایط فعلی رئال مادرید، به ۵ نگرانی بزرگ این تیم در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ می‌پردازیم.  

۱- وضعیت مالی بد رئال مادرید

بارسلونا در ماه‌های اخیر تمام توجهات را به خود جلب کرده است.  از رفتن لیونل مسی تا بدهی‌های هنگفتی که از دوران بارتومئو بر جا مانده است.

در میان مشکلات مالی بارسلونا، رسانه‌ها از وضعیت نه چندان خوب رئال مادرید غافل ماندند.  

رئال مادرید هرگز از جذب بازیکنان پر سر و صدا در بازار نقل و انتقالات خودداری نکرده است، زیرا راهکار کهکشانی‌ها جذب بهترین بازیکنان دنیا است. با این حال همه گیری کرونا شرایط مالی باشگاه رئال مادرید را هم مخدوش کرده است.  

بیش از ۱۰۰ میلیون یورو از بدهی‌های این باشگاه، فصل گذشته از طریق فروش جوانان آینده داری مانند اشرف حکیمی و سرجیو رگولین جبران شد.

رئال مادرید علاوه بر بازسازی ۶۰۰ میلیون یورویی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، ۹۰۰ میلیون یورو بدهی دارد.  در نتیجه پروسه جذب ستاره‌هایی مانند ارلینگ هالند، ادواردو کاماوینگا و مهم‌ترین آن‌ها کیلیان امباپه به طور موقت متوقف شده است.

تنها تسلی رئال مادرید در این زمان بحرانی این است که بارسلونا در شرایط بسیار بدتری نسبت به آن‌ها قرار دارد.

با این حال بدون جذب بازیکنان جدید و بدهی‌های هنگفتی که به زودی باید بازپرداخت شود، کهکشانی‌ها در وضعیت بحرانی مالی و تاکتیکی قرار دارند. این وضعیت امید‌های رئال مادرید برای قهرمانی در فصل جدید لالیگا را کمرنگ‌تر می‌کند.  

۲- عملکرد ضعیف آنچلوتی در سال‌های گذشته 

کارلو آنچلوتی در دوران کاری ۲۶ ساله خود در هر تیمی که کار کرد نتایج مناسبی به دست آورد. مرد ایتالیایی یکی از معدود مربیانی است که در ۴ لیگ از ۵ لیگ برتر اروپایی عنوان قهرمانی را کسب کرده است. او رئال مادرید را به دهمین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا رساند.  

با این حال از زمان جدایی او از برنابئو در سال ۲۰۱۵، آنچلوتی با افت شدیدی مواجه شده است. پس از ثبت ۲.۳۶ امتیاز در هر بازی در ۲ سالی که سرمربی رئال مادرید بود، هدایت بایرن مونیخ را برعهده گرفت.

آنچلوتی پس از شکست سنگین بایرن مونیخ مقابل پاری سن ژرمن در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، از هدایت باواریایی‌ها برکنار شد.  

او پس از نتایج قابل قبول با ناپولی، سرمربی اورتون شد، اتفاقی که تمام فوتبالدوستان جهان را شوکه کرد. بسیاری از کارشناسان عملکرد این سرمربی ۶۲ ساله را زیر سوال بردند، زیرا اورتون با هدایت او در رده شانزدهم ایستاد که بدترین نتیجه این تیم در ۱۶  سال گذشته بود.  
آنچلوتی اکنون که به رئال مادرید بازگشته، کار‌های زیادی برای بهبود کارنامه خود دارد. با این حال، این واقعیت که لالیگا تنها لیگی است که آنچلوتی در آن کار کرده، اما قهرمانی اش را به دست نیاورده، واقعیت تلخی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.  

۳- میانگین سنی بالا و بازیکنان ناکارآمد

رئال مادرید با تیمی مُسن وارد فصل جدید لالیگا می‌شود که از نظر کیفی توان چندانی ندارد. قهرمانان ۱۳ دوره لیگ قهرمانان هنوز به بازیکنان سن بالا وابسته هستند.

کریم بنزمای ۳۳ ساله فصل گذشته تنها مهاجم  قابل اتکای رئال مادرید بود و  ۲۳ گل از ۶۷ گل مادریدی‌ها در لیگ را به ثمر رساند. حتی لوکا مودریچ، بازیساز  اصلی این تیم نیز به ۳۶ سالگی نزدیک می‌شود.

ایسکو از سال ۲۰۱۳ بازیکن رئال مادرید بوده است، اما در حال حاضر جایی در ترکیب اصلی ندارد و به یک نیمکت نشین صرف بدون شانس بازی تبدیل شده است.  

عجیب‌ترین مورد این دسته از بازیکنان بدون شک گرت بیل است که فصل گذشته با قرارداد قرضی به تاتنهام برگشت، اما اسپرز‌ها تمایلی برای دائمی کردن انتقال او نداشتند. این بازیکن ولزی ممکن است جزو برنامه‌های رئال مادرید نباشد، اما همچنان با باشگاه قرارداد دارد و دستمزد هنگفت ۶۹۲ هزار یورویی در هفته را دریافت می‌کند.

 لوکا یوویچ و ادن هازارد که با مبلغ ۳۵۰ میلیون یورو در سال ۲۰۱۹ جذب شدند، در مجموع تنها ۳۴۵۵ دقیقه برای رئال مادرید بازی کردند.

با حضور تعداد زیادی بازیکن غیر ضروری، ترکیب رئال مادرید در فصل آینده جایی برای اصلاح ندارد.


بیشتر بخوانید


۴- اصرار و تمرکز فلورنتیونو پرز به برگزاری سوپرلیگ

 آوریل  سال ۲۰۲۱ خبر برگزاری سوپرلیگ اروپا با حضور بهترین تیم‌های باشگاهی قاره سبز به ریاست فلورنتینو پرز رسما اعلام شد. رئیس باشگاه رئال مادرید نه تنها هدایت این عملیات بدنام را بر عهده داشت بلکه ریاست آن را هم بر عهده داشت.

لیگ پیشنهادی توسط تمام دنیای فوتبال به ویژه هواداران، سرمربیان و بازیکنان به طور یکسان محکوم شد. بازیکنان متعددی از جمله اندر هررا، جیمز میلنر، پاتریک بامفورد و بسیاری دیگر از تمام توان خود استفاده کردند تا جلوی شروع چنین رقابت‌هایی را بگیرند.  

در میان این همه هیاهو، پرز نشستی برگزار کرد و گفت: ما دو سال است که روی این موضوع (برگزاری سوپرلیگ) کار می‌کنیم. این راهی برای جلوگیری از مرگ فوتبال است. ما هیچکس را محروم نمی‌کنیم، اما همه نمی‌توانند آن جا باشند.  

در واکنش به محکومیت‌های شدید یوفا و برخی از چهره‌های سیاسی، تمام باشگاه‌هایی که قرار بود در سوپرلیگ شرکت کنند، به غیر از بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس از حضور در این رقابت‌ها انصراف دادند و از هواداران خود عذرخواهی کردند.
با این حال پرز همچنان به برگزاری چنین لیگی اصرار دارد و سوپرلیگ را "آینده فوتبال" می‌نامد. در شرایطی که رئال مادرید و رئیس این باشگاه در کانون چنین جدال شدیدی قرار دارند، توجه و تمرکز غیر ضروری به سوپرلیگ می‌تواند تاثیرات نامطلوبی بر عملکرد رئال مادرید در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ بگذارد.  

۵- دفاع غیر مستحکم

در پایان فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ رئال مادرید کمترین با ۶۷ گل زده در لالیگا، یکی از بدترین آمار گلزنی خود را ثبت کرد. با این حال دفاع نفوذ ناپذیر و مستحکم، کهکشانی‌ها را سرپا نگه داشت. بازیکنانی مانند ادر میلیتائو، ناچو فرناندز و رافائل واران در غیاب سرخیو راموس که با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کرد خوش درخشیدند.  

پیش از آغاز فصل جدید لالیگا اختلافات قراردادی باعث شد تا راموس پس از  ۱۶ سال رئال مادرید را ترک کند.   واران، دیگر مدافع میانی این تیم نیز راهی منچستر یونایتد شد.  

برای جبران از دست دادن این ۲ مدافع کهنه کار، رئال مادرید با انتقالی آزاد داوید آلابا را به خدمت گرفت. با این وجود این بازیکن ۲۹ ساله اتریشی در درجه اول مدافع چپ است و قابلیت بازی در دفاع میانی را هم دارد.  

درگیری مداوم دنی کارواخال با مصدومیت همراه با توانایی‌های متوسط ​​آلوارو اودریوزولا،   مشکلات خط دفاعی سفیدپوشان را دوچندان می‌کند. رئال مادرید با داشتن تنها ۷ بازیکن در پست دفاع، پا به فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ لالیگا می‌گذارد و از شانس زیادی برای موفقیت در لالیگا برخوردار نیست.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار