نماینده ولی فقیه در گیلان گفت : عدالت در ایجاد شهرک‌های صنعتی در مناطق مختلف گیلان باید رعایت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله رسول فلاحتی ، نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار رئیس هیات مدیره و معاونان شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک با اشاره به اینکه در نظام اقتصادی دنیای معاصر، جامعه‌ای رشد می‌کند که بنگاه‌های کوچک و کلان تولیدی داشته باشد ؛ گفت: بنگاه‌های کوچک تولیدی زوبازده هستند و آسیب آن‌ها کمتر است.

او به اشتغال خانوادگی در بنگاه‌های کوچک تولیدی اشاره کرد و افزود: پیامد‌های خوب بنگاه‌های کوچک اقتصادی بسیار است البته لزوم وجود واحد‌های بزرگ را نمی‌توان انکار کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر رعایت عدالت درایجاد شهرک‌های صنعتی در مناطق مختلف گیلان و فراهم کردن شرایط برای ورود سرمایه گذاران برای ایجاد بنگاه‌های اقتصادی در گیلان گفت: نبود نظارت سازمان‌های همگرا از عوامل عقب ماندگی در راه اندازی بنگاه‌های کوچک محسوب می‌شود و بر این اساس رصد سازمان‌های نظارتی برای ایجاد زیرساخت‌های بنگاه‌های کوچک در استان بسیار مهم است.

آیت الله فلاحتی بر توجه به مسائل زیست محیطی در فعالیت شهرک‌های صنعتی تاکید کرد و افزود: اکنون نیازمند زیست بوم هستیم و باید زیرساخت‌های لازم آن را در شهرک‌های صنعتی فراهم شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان نیز در این دیدار به وجود ۳۶شهرک و ناحیه صنعتی با وسعت یک هزار و ۵۴۸هکتار در این استان اشاره کرد و گفت: ۱۶هزار نفر در شهرک‌های صنعتی گیلان مشغول بکارند.

فریبرز سعیدی کیا ، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با اشاره به فعالیت ۷۸۷واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی گیلان افزود: تا سال آینده، ۵۰۰واحد تولیدی دیگر به شهرک‌های صنعتی استان اضافه می‌شود.

او با اشاره به شناسایی و فعال شدن ۵۱واحد صنعتی راکد در استان در سال۹۹، گفت : امسال، ۲۱واحد صنعتی دیگر به چرخه تولید بازگشتند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان تصریح کرد : راه اندازی شهرک صنعتی مرزی آستارا در زمینی به مساحت ۲۵هکتار و همچنین ایجاد شهرک صنعتی شهرستان خمام را در برنامه کار داریم.

 


انتهای پیام/م.ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.