رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان عملکرد شعب شورای حل اختلاف آبادان را مطلوب دانست.

به گزارش  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا باوی، معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان در راستای تحقق سیاست ها و سند تحول قضایی مرکز توسعه حل اختلاف کشور و به منظور رفع مشکلات و موانع در رسیدگی به پرونده ها و خدمت رسانی هرچه بهتر شوراهای حل اختلاف به مردم ، با حضور در مجتمع شورای حل اختلاف آبادان ضمن دیدار و گفت وگو با قضات و اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان و استماع نظرات ، دیدگاه ها ، پیشنهادات و انتقادات آنان ، دستورات لازم در جهت رفع موانع و مشکلات این مجتمع ، تسریع در رسیدگی به پرونده ها و همچنین تکریم ارباب رجوع صادر نمودند.

او در این بازدید ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش را از وظایف ذاتی شورای حل اختلاف دانست و بیان داشت: از سیاست های مهم قوه قضائیه و سند تحول قضایی سوق دادن پرونده ها به صلح و سازش با استفاده از نهاد مردمی شورای حل اختلاف می باشد.

باوی خاطر نشان کرد: هر چه پرونده های قضایی با صلح و سازش مختومه شوند آرامش ، آسایش ، دوستی و برادری در جامعه افزایش و آثار خوب آن ماندگارتر خواهد شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه اظهار داشت: تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها ، نحوه برخورد صحیح و تکریم ارباب رجوع و تلاش برای حل و فصل دعاوی مردم باید سر لوحه ی کار قضات و اعضاء شورای حل اختلاف قرار بگیرد و رضایتمندی مردم از مراجعه به این نهاد را افزایش دهند.

باوی عملکرد شعب شورای حل اختلاف آبادان را مطلوب دانست و گفت: قضات و اعضاء شورای حل اختلاف آبادان با توجه به بافت این شهرستان ، باید تمامی تلاش خود را در جهت صلح و سازش پرونده های وارده به شورای حل اختلاف معطوف کنند و آمار سازشی پرونده های مهمی مانند قتل و نزاع را نسبت به گذشته افزایش دهند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۲۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
سلام من پارسال برج 4ازکسی که برای آن بنایی کارکردم وحقم راندادشاکی شدم خداوکیل اگه میدونستم تاحالا که یک سال ویک ماه دارم میرم ومیام وتمام نشده حالا فقط برای یک امضایک ماه یه بارمیگن قاضی نیست معوم نیست کی میادیاتاآخرهفته نمیاد حداوکیل اگه میدونستم اینطوری عزیت میشم اصلا بیخیال میشدم وقتی پرونده به این آسونی حل نشده حتی گفتن ضامن بافیش حقوق بیاربراشون بردم خودم موندم نکنه آمدم بانک برای وام خلاصه تاحالاگیرم نمیدونم پرونده قصاص به اعدام رهاپیداکردچیزه عجیبیه