آغاز پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی از آغاز پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی از ۲۴ تا ۳۱ مردادماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،قالیچی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت: ظرفیت سازی برای ایجاد شغل‌های جدید وظیفه اصلی دانشگاه‌ها است که در دانشگاه علمی کاربردی به صورت ویژه به دنبال تحقق این هدف هستیم.

 قالیچی  اظهار کرد: در دنیا ۱۵ هزار شغل وجود دارد، اما سه هزار شغل در ایران ایجاد شده است و بر این اساس دانشگاه‌ها با ظرفیت سازی و ایجاد شغل‌های جدید می‌توانند در جامعه ایجاد شغل کنند.

او افزود: دانشجویانی را باید تربیت کنیم تا بتوانند با علم مناسب و آشنایی به مسائل روز مشاغل جدید را در جامعه ایجاد کرده و موجب رفع مشکل اشتغال و توسعه در جامعه شوند.

او ادامه داد: توجه به خلاقیت دانشجویان با توجه به مسائل پژوهشی با هدف ایجاد مراکز نوآوری دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی انجام می‌شود.

قالیچی گفت: ۱۱ واحد نوآور در ۱۸ مرکز علمی کاربردی فعال آذربایجان شرقی ایجاد و ۴۱۰ رویداد شتاب و استارتاپی در دوره کرونا اجرا شده است.

او یادآور شد: این اقدامات منجر به ایجاد ایده‌های جدید برای ارائه به بازار و فروش است بر این اساس آموزش بر مبنای ایجاد خلاقیت از دیگر اهداف دانشگاه علمی کاربردی است.

او با بیان اینکه اکنون پنج هزار و ۳۱۳ دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد‌های آذربایجان شرقی مشغول به تحصیل هستند، گفت: امسال نیز از ۲۴ تا ۳۱ مرداد ثبت نام این دانشگاه برای جذب دانشجویان جدید انجام می‌شود که علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی مراجعه کنند.

او افزود: این دانشگاه در آذربایجان شرقی دارای ۷۱ رشته کاردانی و ۵۹ رشته کارشناسی است و تاکنون ۷۶ هزار و ۴۱۳ دانش‌آموخته تحویل بازار کار و جامعه داده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه ۹۲۳ مدرس فعال در استان آذربایجان شرقی با این دانشگاه همکاری می‌کنند، گفت: مقرر شده تا سال ۱۴۰۱ اولین رشته تحصیلی دانشگاه علمی کابردی استان آذربایجان شرقی در مقطع کارشناسی ارشد راه اندازی  شود.

او در خاتمه در خصوص وضعیت واکسیناسیون کادر این دانشگاه در استان آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: اطلاع رسانی تزریق واکسن کرونا به تمامی مدرسان دانشگاه انجام گرفته و افرادی که مراجعه کرده بودند واکسن دریافت کردند. در صورت برگزاری حضوری کلاس‌ها، تنها مدرسانی که واکسن دریافت کرده‌اند حق شرکت در کلاس‌ها را خواهند داشت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.