مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های بیابان زدایی در استان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: ۲۸ طرح بیابان زدایی در استان در حال اجراست که یک میلیون و ۷۴۰ هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی استان را شامل می‌شود.

او با اشاره اینکه امسال ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به اجرای طرح‌های بیابان زدایی اختصاص یافته است افزود: پارسال این اعتبار معادل ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که حدود ۴۶ میلیارد تومان برای فعالیت‌های نهال کاری، مدیریت رواناب، آبیاری و مابقی برای مالچ پاشی صرف شده است.

نصرآبادی با بیان اینکه از کل مساحت استان ۵ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۸۹۰ هکتار شامل پدیده‌های بیابانی، بیشه زار‌ها و جنگل‌های دست کاشت است، اظهار کرد: ۳ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۴۷۶ هکتار از این مساحت در ۲۳ منطقه تحت تأثیر فرسایش بادی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: یک میلیون و  ۳۸۶ هزار و ۷۴۱ هکتار از این مساحت نیز جزو کانون‌های بحرانی فرسایش بادی است.

او ادامه داد: در سطحی معادل ۳۲ هزار هکتار مدیریت رواناب، ۳۷۱ کیلومتر بادشکن زنده، هزار و ۶۵۱ کیلومتر بادشکن غیر زنده و هزار و ۴۲۶ هکتار مالچ پاشی صورت گرفته است.

نصرآبادی با اشاره به اینکه پارسال پروژه ترسیب کربن در سطح ۵۰ هکتار در استان اجرا شده است بیان کرد: امسال نیز این پروژه در ۵۰ هکتار دیگر از اراضی استان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.