مدیرکل دامپزشکی همدان گفت: ۳۹ گروه دامپزشکی ثابت و سیار در این استان نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی شهروندان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر محمود رضا رسولی، مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: امسال دامپزشکان، بازرسان بهداشتی و ناظران ذبح شرعی، در مکان‌های مشخص شده مستقر هستند و بر روی ذبح دام نظارت کامل دارند.

او با اشاره به اینکه بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، امسال ذبح دام در خیابان‌ها و معابر ممنوع است، بیان کرد: این طرح به منظور ارتقای بهداشت عمومی و تامین غذای سالم و حفظ سلامت مصرف کنندگان و در راستای اطمینان خاطر نیکوکارانی که در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اقدام به ذبح دام و نذورات دام قربانی می‌کنند، انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی همدان بیان کرد: شهروندان در صورت نیاز به معاینه رایگان دام ها، نذورات و لاشه دام‌های قربانی، مراتب را با شماره تلفن اداره دامپزشکی شهرستان محل اقامت خود و یا با سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ این اداره کل در میان بگذارند.

او اظهار داشت: در طول دهه اول محرم اکیپ‌های سیار و بازرسان دامپزشکی در سطح استان همدان حضور داشته و بر کشتار دام نظارت کامل دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: در روز تاسوعا و عاشورا، ۲۳ دامپزشک، ۳۷ بازرس بهداشت گوشت و ۱۱ ناظر شرعی بر کشتار دام نظارت دارند و در صورت تماس با شماره ۱۵۱۲، اکیپ سیار دامپزشکی آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

دکتر رسولی اظهار داشت: تمامی کشتارگاه‌های دام در روز تاسوعا و عاشورا در  استان همدان فعالیت دارند که همگی با حضور بازرسان بهداشتی در حال آماده باش هستند و افراد با حضور در این مراکز و یا تماس با گروه سیار از خدمات ویژه ذبح دام برخوردار می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان تاکید کرد: عزاداران حسینی نذورات خود را در کشتارگاه‌ها کشتار نمایند تا جلوی هر گونه آلودگی و بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان، گرفته شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.