در پی وقوع زمین لرزه در تهران جمعیت هلال احمر پنج استان کشور از جمله قم به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  محمد رضا بهرامی،مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم اظهار کرد: در پی وقوع زلزله ۳/۹ ریشتری در شهر‌های شرقی تهران از جمله شهر‌های پردیس، بومهن، رودهن، دماوند و فیروزکوه در عصر روز یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰،جمعیت هلال احمر استان‌های تهران، قم، سمنان، البرز و مازندران تا ۲۴ ساعت آینده به حالت آماده باش سطح زرد در آمدند. 

او با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر استان در وضعیت زرد گفت: در این وضعیت، آماده به کار بودن تجهیزات تخصصی از سوی نیرو‌های عملیاتی کنترل می‌شود، ناوگان خودرویی از نظر فنی و موجودی سوخت، کنترل و آماده به کار قرار می‌گیرد و همچنین تجهیزات اداری براساس دستورالعمل‌های موجود کنترل خواهد شد و لیست موجودی انبار‌های امدادی به تفکیک شعب و کل استان به روز شده و در اختیار مرکز کنترل و هماهنگی استان قرار می‌گیرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: امکانات ارتباطی، خودروی ارتباطات و ... آماده به کار بوده و تا زمان لغو وضعیت یا تغییر آن تمام دستورات و اقدامات به قوت خود باقی خواهد بود و همچنین اطلاعات واقدامات صورت گرفته در سطح استان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات به صورت مکتوب گزارش می‌شود.

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران ساعت ۱۷ و ۱۱ دقیقه و ۴۹ ثانیه روز یکشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۹ حوالی بومهن مرز استان‌های تهران و مازندران را لرزاند.

این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۵۱.۸۷ و عرض جغرافیایی: ۳۵.۸۲ و عمق ۸ کیلومتر رخ داده است.

نزدیک‌ترین شهر‌ها به مرکز زلزله بومهن با ۹ کیلومتر، رودهن با ۹ کیلومتر و پردیس با ۱۰ کیلومتر است.

این زمین لرزه با ۴۴ کیلومتری تهران و ۸۰ کیلومتری کرج رخ داده است.

تا کنون گزارشی از خسارتی این زمین لرزه منتشر نشده است.

 چهار تیم ارزیاب هلال احمر به محل وقوع زلزله شرق تهران اعزام شده اند.

گزارشی از خسارتی این زمین لرزه منتشر نشده است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: زمین لرزه ، آماده باش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
هینو کم داشتیم
آخرین اخبار