سخنگوی کمیسیون شورا‌های مجلس محتوای جلسات وزرای پیشنهادی اطلاعات، ارتباطات و آموزش و پرورش با اعضای این کمیسیون را تشریح کرد.

روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح محتوای نشست کمیسیون خود با حجت الاسلام خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت سیزدهم، گفت: در صدر برنامه‌های این وزیر پیشنهادی، مقابله با نفوذ و مبارزه با مفاسد اقتصادی قرار داشت و حجت الاسلام خطیب تاکید کرد که در برخورد با نفوذ باید بازآرایی و اصلاح نظامات را پیش‌بینی کرد.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی اطلاعات اظهار کرد درباره مفاسد اقتصادی جای مماشات با هیچ کس نیست. همچنین برنامه این وزیر ارتباط سازنده و تعامل مستقیم با دیگر جوامع اطلاعاتی کشور وجود داشت که وزارت اطلاعات به عنوان مادر دستگاه‌های اطلاعاتی مطابق قانون فعال خواهد شد. ‏وی با توجه به سابقه فعالیت خود در عرصه‌های مختلف، پرهیز از موازی کاری و تلاش برای همکاری با دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی را از برنامه هایش عنوان کرد.

نجابت تصریح کرد: تاکید بر کمک به تولید و مانع زدایی از سوی وزارت اطلاعات به عنوان دستگاه مشرف بر حوزه‌های تولیدی و صنعتی مورد توجه نمایندگان کمیسیون شورا‌ها قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها اظهار کرد: به دغدغه و تاکید بر تعامل و همکاری با این کمیسیون در راستای اصلاح قوانین حوزه امنیتی و اطلاعاتی و همچنین تلاش در راستای ارتقاء بهره‌وری با رویکرد ارتقاء و تقویت بدنه متخصص و کارآمد وزارت اطلاعات با گرایش انقلابی در رویکرد حجت الاسلام خطیب پرداخته شد.

این نماینده یادآور شد که وزیر پیشنهادی اطلاعات تصریح کرد این وزارتخانه باید با نگاه کارشناسی در حوزه‌های مختلف نظرش را بیان کند.

زارع پور شایستگی خود را برای وزارت ارتباطات نشان داده است

نجابت با اشاره به حضور زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: وی به صورت منظم در ۸ سرفصل با ارائه شاخص‌های کمی و قابل سنجش برنامه‌هایش را ارائه کرد.

وی ادامه داد: حکمرانی دیجیتال و معاملات بین المللی، دولت هوشمند و تحول دیجیتال، شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌های ارتباطی، تنظیم مقررات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد دیجیتال، حفظ حریم خصوصی و امنیت فضای تبادل اطلاعات، شتابدهی رشد صنعت فضایی و خدمات پستی ۸ سرفصل برنامه‌های این وزیر پیشنهادی است.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها تصریح کرد که میزان انطباق کارنامه و تجارب زارع‌پور با حوزه مسئولیتی اش قابل قبول ارزیابی شد و از جهت تجارب در دولت و قوه قضاییه، به نظر می‌رسد شایستگی خود را بیشتر نشان داده است.

باغ گلی به پرسش‌های نمایندگان پاسخ داد

نجابت درباره حضور باغ گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دولت سیزدهم گفت: این وزیر پیشنهادی به بیان تجربه هایش در مجتمع اموزشی محل فعالیتش پرداخت و معتقد بود تلفیق تجربه در این مجتمع با علم دانشگاه می‌تواند گره‌گشای مسائل آموزش و پرورش و چالش‌ها باشد.

وی افزود: کمیسیون شورا‌ها از باغ گلی در حوزه تعلیم و تربیت رسمی در مقابل تعلیم و تربیت غیر رسمی که اخیراً مطرح شده است، پرسش‌هایی داشت و این وزیر پیشنهادی ایده هایش را ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا اضافه کرد: رسالت آموزش و پرورش دغدغه تعلیم و تربیت است و متولیان حوزه فرهنگ از جمله سینما، تئاتر و کتاب می‌توانند به یک وفاق مشترک برای جهت دهی و هدایت از آن کودکان و نوجوانان برسند.

نجابت بیان کرد: به نظر می‌رسد ایده‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت روشن‌تر و شفاف‌تر از حوزه‌های موضوعی مانند مسائل تامین شان و منزلت و کرامت فرهنگیان بود. البته این وزیر پیشنهادی ضمن پاسخ به پرسش نمایندگان در حوزه موضوعی به بیان ایده هایش جهت فائق آمدن به مسائل پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار