معاون امور فرهنگی ومطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون مجوز چاپ ۵۳۰ عنوان کتاب در استان صادر شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرتضی جمشیدی معاون امور فرهنگی ومطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون مجوز چاپ ۵۳۰ عنوان کتاب در استان صادر شده است که در حوزه‌های مختلف مذهبی، ادبیات، تاریخ، علوم اجتماعی، فلسفه، کودک و نوجوان و هنر بوده که با شمارگان ۳۱۸ هزار جلد منتشر شدند.

او با اشاره به این که خوزستان طبق آمار خانه کتاب هر ساله جز ۱۰ استان برتر کشور در حوزه چاپ کتاب بوده است، افزود: پارسال ۷۵۲ عنوان کتاب با ۴۵۱ هزار جلد در این استان به چاپ رسید.

جمشیدی بیان داشت: خرید کتاب از ناشران و نویسندگان خوزستان، حمایت از چاپ کتاب ارزشمند از جمله اقدامات حمایتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به گرانی کاغذ و مشکلات ناشی از آن است.

داره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: ناشران بخش مهمی ازحلقه چاپ و نشر هستند و در حال حاضر ۱۰۳ ناشر در استان در این حوزه فعال هستند، همچنین باید از نویسندگان جوان و موضوع‌هایی متناسب با نیاز روز جامعه حمایت شود تا شاهد رونق بازار نشر و کتاب در استان خوزستان باشیم.

پارسال ۷۵۲ عنوان کتاب با ۴۵۱ هزار جلد در خوزستان به چاپ رسید.

انتهای پیام/ق

برچسب ها: کتاب ، مجوز چاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.