رئیس کل دادگستری استان:

صلح و گذشت باید در جامعه فرهنگ سازی شود

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در سال جاری هشت فقره پرونده قتل در استان منجر به سازش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در اولین جلسه ستاد استانی "صبر" با اشاره به اینکه از اهداف اصلی ستاد صبر، توسعه و رونق بخشیدن به امر سازش و بالا بردن فرهنگ گذشت است گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ هشت فقره پرونده قتل در استان منجر به سازش شده است که این آمار فوق العاده‌ای هست و نشانگر این است که ظرفیت سازش در استان بسیار بالا است و باید از این ظرفیت‌ها بهره جست و این وظیفه دینی و شرعی باید در کل جامعه اسلامی نهادینه شود.

او  افزود: ریش سفیدان، متنفذین و معتمدین محلی می‌توانند در هسته‌های بخشایش دستگاه قضایی را یاری کنند و اختلافات مردم را با سازش حل و فصل نمایند.

رئیس شورای قضایی استان اضافه کرد: با بررسی انواع جرایم در سطح استان می‌بینیم که بیشترین آمار مربوط به توهین، اهانت و ضرب و جرح عمدی ساده هست که به راحتی، هسته‌های بخشایش می‌توانند این موضوعات را با سازش خاتمه دهند و کمک بسیار بزرگی به قضات بکنند تا با وقت و دقت بیشتری به پرونده‌ها رسیدگی کنند.

صمدی معاون قضائی دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان نیز به مفاهیم ارزشمند اسلامی و انسانی صبر و گذشت اشاره کرد و گفت: مفاهیم ارزشمند انسانی و اسلامی در کلمه صبر و گذشت که عنوان این ستاد است ظهور دارد، چرا که صلح و سازش در پرونده‌ها موجب از بین رفتن کینه و کدورت بین طرفین می‌شود.

صمدی افزود: ستاد ملی صبر در سطح استان هم تشکیل شده که اهداف آن اعتلای فرهنگ صلح و سازش و نظامند کردن و تقویت مشارکت نهاد‌های مردمی و نهادینه کردن عدالت ترمیمی و میانجی گری بین طرفین پرونده و فرهنگ سازی برای توسعه صلح و سازش می‌باشد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب استان نیز اظهار کرد: دبیرخانه ستاد صبر می‌تواند ارتباط خوب و منطقی بین هسته‌های بخشایش برقرار کند تا بتوانند با هماهنگی همدیگر نتایج خوبی در امر سازش بگیرند.

گفتنی است صبر از سه کلمه صلح، بخشایش و رضایت گرفته شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.