هشدار نارنجی هواشناسی در آذربایجان غربی/بارش‌های رگباری ادامه دارد

هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص بارش رگباریدر آذربایجان هشدار نارنجی صادر کرد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اعلام هشدار نارنجی هواشناسی در استان گفت: طبق بررسی نقشه‌های هواشناسی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت برای استان از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه پیش بینی می‌شود.

مهدی صابری افزود: با ادامه بارش‌های رگباری در استان احتمال تگرگ در نقاط مستعد و سیلابی شدن رودخانه‌ها و طغیان مسیل‌ها وجود دارد و لازم است شهروندان از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و چرای دام‌ها در این مسیر‌ها خودداری کنند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به پیش بینی وزش باد شدید اطمینان از استحکام سازه‌های ساختمانی و تبلیغاتی نیز لازم است مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته شهر‌های شمالی استان بارش‌هایی بین یک تا پنج میلی متر داشتند که این بارندگی‌ها در شهر‌های ماکو، خوی و شوط بیش از چهار میلی متر ثبت شده است و این روند تا اواسط هفته جاری ادامه دارد.

صابری اظهار کرد: در شبانه روز گذشته، بوکان با ۳۴ درجه گرم‌ترین و چالدران با ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ترین شهر‌های آذربایجان غربی بودند؛ دمای ارومیه نیز در این مدت بین ۱۷ و ۲۹ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.