مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به نظارت ۳۰۰ ناظر بهداشتی بر هیأت‌های مذهبی، گفت : امسال برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی، توزیع نذورات، چای و شربت ممنوع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیر کرمی مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص چگونگی نظارت بر فعالیت هیأت‌های مذهبی در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، گفت : در حال حاضر در بحرانی‌ترین وضعیت موجود نسبت به ۱۸ ماه گذشته به لحاظ شیوع کرونا از نظر موارد ابتلا و فوتی‌ها هستیم.

او گفت : بیش از ۹۰ درصد شهرستان‌های کشور قرمز هستند و برخی از شهر‌ها و استان‌ها به سمت فوق حاد حرکت می‌کنند.

مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تجمعات و مراسمات را یکی از عوامل مهم در انتقال بیماری دانست و افزود: مراسم محرم با توجه به اهمیت فرهنگی آن، براساس مصوبه ستاد ملی کرونا با تعریف دستورالعمل هایی که وظیفه مردم، هیأت‌داران، ناظران بهداشتی را مشخص کرده، در حال برگزاری است.

او افزود: در این ایام عموم عزاداران نقش مهمی را برای کم کردن خطر انتقال کرونا ویروس برعهده دارند و باید خط قرمز خود را در استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت کنند.

کرمی در خصوص وظایف هیأت‌داران، گفت: براساس شیوه‌نامه و دستورالعمل های بهداشتی محرم، برگزاری مراسم عزاداری‌ها به هیج وجه در مکان‌های سربسته مجاز نیست و باید در فضای باز انجام شود و حرکت دستجات هم در کوچه و خیابان ممنوع است.

او با بیان اینکه هیأت‌ها نباید مراسم عزاداری حسینی را بیش از ۲ ساعت طول دهند، ادامه داد: هیأت‌داران باید به اندازه کافی ماسک و مواد ضدعفونی کننده در محل هیأت داشته باشند.

کرمی افزود: امسال برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی، توزیع نذورات، چای و شربت ممنوع اعلام شده که متأسفانه در برخی از هیأت‌ها دیده می‌شود.

او با اشاره به نظارت ۳۰۰ ناظر بهداشتی بر هیأت‌های مذهبی کرمانشاه، گفت: هر هیأتی دستورالعمل های بهداشتی را نقض کند، مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی بار اول تذکر می‌دهند و در صورت تکرار باید خدمات عمومی هیأت را قطع کنند و در صورت ادامه رعایت نکردن دستورالعمل ها به مراجع قضایی معرفی می‌شوند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.