سخنگوی سازمان اورژانس کشور:

برای اطلاع از تخت‌های خالی بیمارستان‌ها با ۶۰۷۰ تماس بگیرید

خالدی گفت: اورژانس می‌تواند به مردم مشاوره بدهد همچنین شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۶۰۷۰ از تعداد تخت‌های خالی آگاه شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور طی گفت‌وگوی زنده تلفنی با شبکه سلامت اظهار کرد: ماموریت‌های ما همچنان برای ارائه خدمات به بیماران ادامه دارد، تماس‌های اورژانس در خصوص بیماری کرونا افزایش یافته است به طوری که هر وقت مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را کمتر رعایت کردند با افزایش تماس مردمی با اورژانس روبه‌رو می‌شویم.

او با اشاره به اینکه خوشبختانه واکسیناسیون در کشور با سرعت در حال انجام است تا مردم در مقابل بیماری ایمن شوند، افزود: باید سعی کنیم تا سریع از مشکل عبور کنیم و تنها راه چاره استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است، ظرفیت محدودی برای ارائه خدمات داریم، هرچه فاصله گذاری اجتماعی بیشتر رعایت شود و استفاده از ماسک را در پیش بگیریم کمتر دچار علائم بیماری می‌شویم.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه تنگی نفس و درد در ناحیه قلب را باید جدی گرفت، ادامه داد: مردم از طریق مشاوره تلفنی می‌توانند مشکلاتشان را با ما در میان بگذارند، اورژانس می‌تواند به مردم مشاوره بدهد و ما هم پاسخگوی سوالات مردم هستیم.

خالدی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند با سامانه ۴۰۳۰،۱۱۵  یا سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند، گفت: کسانی که دچار بیماری کرونا شده اند می‌توانند برای اطلاع از تخت‌های خالی بیمارستان‌ها با شماره ۶۰۷۰ تماس بگیرند، اما هموطنان بدون استفاده از این سامانه‌ها به مراکز متعدد مراجعه می‌کنند و سبب افزایش بار مراجعات و گسترش بیماری می‌شوند، این ازدحام کار کادر درمان را بیشتر می‌کند و سبب خسته شدن آن‌ها می‌شود، برای اطلاع از تخت‌های خالی بیمارستان‌ها بهتر است قبل از هر اقدام دیگری با شماره ۶۰۷۰ تماس بگیرند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک می‌تواند در پیشگیری از بیماری نقش موثری داشته باشد، گفت: اگر مردم رعایت نکنند با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد، اورژانس با صد درصد توان خود فعالیت می‌کند، در این شرایط دولت چند روزی را تعطیل اعلام کرده است و لذا باید در این مدت تمامی اصول را رعایت کنیم تا بتوانیم از گسترش بیماری جلوگیری کنیم.

خالدی اظهار کرد: متاسفانه از تمام گروه‌های سنی در بیمارستان‌ها حضور پیدا می‌کنند، لذا باید تمام مردم و مسئولان در کنترل بیماری کرونا همت ویژه داشته باشند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار