هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رضایتی از آموزش‌های مجازی نداشتیم/ ۸۰ درصد اعضای هیئت علمی واکسینه شدند

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ از واکسیناسیون ۸۰ درصد اعضای هیئت علمی خبر داد.

سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ درباره واکسیناسیون جامعه دانشگاهی علم و فرهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: طبق آخرین گزارشات بیشتر استادان دانشگاه علم و فرهنگ واکسینه شده اند.

او افزود: واکسیناسیون دانشجویان دکتری در شهریور و دانشجویان تحصیلا تکمیلی در مهرماه انجام می‌شود، البته طبق گفته وزارت بهداشت برخی دانشجویان کارشناسی ارشد در شهریورماه واکسینه خواهند شد.

هاشمی تصریح کرد: طبق گفته وزارت علوم واکسیناسیون دانشجویان کارشناسی در مهر و آبان انجام می‌شود که بر اساس موجودی واکسن به دانشجویان و استادان و کارکنان تزریق می‌شود، بیشتر دانشجویان ما واکسن سینوفارم و مابقی آستراتزکا زده اند.

در برخی مراکز واکسن اسپوتنیک وی زده شد

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اینکه برخی از مراکز واکسن اسپوتنیک وی می‌زنند، تاکید کرد: به اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت واکسن اسپوتنیک تزریق شد، اما برای ما واکسن سینوفارم درنظر گرفته بودند.

لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حتی بعد از تزریق واکسن

هاشمی درباره نحوه برگزاری آموزش‌ها بعد از اتمام واکسیناسیون جامعه گفت: قطعا با تمامی توصیه‌های مجموعه ستاد ملی مقابله با کرونا شیوه نامه‌های بهداشتی حتی بعد از واکسیناسیون هم باید رعایت شود. طبق گفته پزشکان باید پروتکل‌های بهداشتی را تا دو سال آینده هم رعایت کنیم.

او با بیان اینکه کیفیت آموزش مجازی نتوانسته آنطور که ما می‌خواهیم جواب دهد، تاکید کرد: برنامه ریزی کرده ایم تا دانشجویان تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکتری در صورت امکان در مهر ماه آموزش حضوری داشته باشند، اما دانشجویان کارشناسی از بهمن به دانشگاه‌ها می‌آیند.

شرط حضوری شدن آموزش‌ها تزریق حداقل دو دوز واکسن است

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ اضافه کرد: برای بازگشایی دانشگاه‌ها و واکسیناسیون دانشجویان طبق گفته وزارت بهداشت و وزارت علوم مسیر خود را پیش می‌بریم و خودمان در این خصوص نظری نمی‌دهیم، اما به گفته ستاد ملی مقابله با کرونا شرط حضوری شدن آموزش‌ها تزریق حداقل دو دوز واکسن کروناست.

هاشمی گفت: طبق آمار‌های موجود حدود ۸۰ درصد اعضای هیئت علمی تمام وقت دانشگاه علم و فرهنگ واکسینه شده اند و مابقی آن‌ها به درخواست خودشان در مراکز واکسیناسیون حاضر نشدند. با اینکه لیست کارکنان و پرسنل را به وزارت علوم ارسال کردیم و آن‌ها گفتند که واکسیناسیون برای این افراد از شنبه آغاز می‌شود، اما تا کنون این امر تکمیل نشده و تنها شامل تعداد محدودی شده است و شاید تا پایان هفته همه کارکنان و پرسنل واکسینه شوند.

پذیرش در دانشگاه علم و فرهنگ تنها با شرکت در آزمون انجام می‌شود

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به پذیرش دانشجویان بر اساس سوابق تحصیلی اظهار کرد: سال گذشته وزارت علوم پذیرش دانشجویان را بر اساس سوابق تحصیلی در تکمیل اجازه داد و، اما اقدام به این امر نکردیم؛ چرا که دانشگاه علم و فرهنگ پذیرش دانشجو را تنها از طریق سازمان سنجش و شرکت در کنکور سراسری انجام می‌دهد و از طریق سوابق تحصیلی حتی با اجازه وزارت علوم هم چنین کاری را انجام نمی‌دهد.

هاشمی در پایان یادآوری کرد: پذیرش در تمامی رشته‌های دانشگاه علم و فرهنگ بر اساس آزمون سراسری انجام می‌شود و سوابق تحصیلی در تمامی مقاطع یعنی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری صرفا بی معنا خواهد بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار